Várhatóan 2023-ban állnak forgalomba az osztrák főváros első vezető nélküli metrószerelvényei, amelyek a most épülő U5-ös vonalon közlekednek majd. Az új vonatok – akárcsak a budapesti M2 és M4 szerelvényei – egyterűek lesznek, akadálymentesek, klimatizáltak és be lesznek kamerázva. Ráadásul vezetővel és anélkül is forgalomba tudnak állni, így nemcsak az új, teljesen automatizált U5-ös metróvonalon közlekedhetnek majd, hanem szükség esetén Bécs összes többi metróvonalán is – az U6-ot kivéve – közölte Bécs Város Külképviseleti Irodája.
A 34 új szerelvény legyártására a német Siemens osztrák leányvállalata kapott megbízást egy kétfordulós közbeszerzési eljárás keretében. Az 550 millió eurós megrendelés jelenleg 34 metróvonatra szól, de összesen 45 szerelvényre tartalmaz opciót.
Az első új Siemens-metrószerelvény 2020-ban gördülhet végig az osztrák főváros földalatti vonalán, igaz még csak tesztüzemmódban, vezetővel. A szerződésben foglalt 34 metróvagont 2030-ig kell leszállítania a Siemensnek, amelyek a cég bécsi üzemében készülnek majd.
Az osztrák főváros történetének egyik legnagyobb metróépítési projektje, az U2/U5 keretében 2023-ig 11 új megállót létesítenek és kilenc kilométernyi alagutat építenek. Ebből hat kilométer jut az U2-re, három pedig az U5-re – közölte Bécs Város Külképviseleti Irodája.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.