A tervezett együttműködés mindkét fél számára lehetővé teszi, hogy erősségeik kölcsönös hasznosításával vegyenek részt a globális autóipar gyökeres átalakulásában – áll a közleményben. Az együttműködésnek köszönhetően a Ford a Mahindra indiai értékesítési hálózatát, a Mahindra pedig a Ford fejlődő piacokon kiépített piaci pozícióját tudja majd hasznosítani.
A két autógyár szakemberei három éven keresztül egyeztetnek majd a kooperációs lehetőségekről, a végleges döntésre a stratégiai együttműködésről ezután kerül sor.
A Ford azt követően igyekszik megvetni a lábát az indiai piacon, hogy nagy versenytársai, a Volkswagen, a General Motors és a Fiat Chrysler nem sok sikerrel jártak olyan, náluk lényegesen kisebb autógyárakkal szemben, mint a Maruti Suzuki vagy a Hyundai Motor. A General Motors például májusban jelentette be, hogy két évtized után az idei év végétől feladja próbálkozásait a miniautók által uralt indiai piacon.
A Ford egyike a legnagyobb autóipari exportőröknek Indiában, ahol számos jármű és motorgyártó üzemmel rendelkezik. Eddig már több mint kétmilliárd eurót invesztált az országban és egy technológiai fejlesztési központ építését is tervezi Chennaiban termékeinek a helyi piacra való adaptálására.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.