A vártnál jobb második negyedéves eredményeket közölt a Tiffany & Co., a kivételesen jó negyedév főként az élénkülő japán keresletnek köszönhető. A New York-i székhelyű ékszeripari vállalat közölte: a július 31-én zárult három hónapban 3 százalékkal, 960 millió dollárra nőttek a bevételei. Elemzők 930 millió dollár körüli bevételekkel számoltak. Az adózott eredmény 115 millió dollár volt az időszakban, ez 9 százalékos emelkedés a tavalyi második negyedév 106 millió dollárjához képest. Az összehasonlítható – azaz több mint egy éve működő üzletekből származó – bevételek 2 százalékkal csökkentek, míg az elemzők 1 százalékos csökkenést vártak.
A vállalat jelentéséből kiderül, hogy szinte mindenhol csökkentek az összehasonlítható bevételek: az Amerikai Egyesült Államokban 1 százalékkal, Európában 2, az ázsiai csendes-óceáni régióban pedig 7 százalékkal estek vissza a bevételek. Egyedüli kivétel Japán, ahol 3 százalékkal emelkedtek az összehasonlítható bevételek. A szigetország a cég bevételeinek nagyjából 15 százalékát adja. A július 31-én zárult első fél év alatt 2 százalékkal nőttek a Tiffany eladásai, 1,9 millió dollárra, a nyereség 8 százalékkal, 208 millió dollárra, részvényenként 1,66 dollárra emelkedett, szemben az egy évvel korábbi 193 millió, illetve 1,53 dolláros eredménnyel. A cég korábban, az április 30-án zárult első negyedévben mindenhol forgalomcsökkenésről számolt be, kivéve az ázsiai csendes-óceáni térséget, ahol 8 százalékos emelkedés volt. A Tiffany bevételeinek mintegy fele exportból származik, az Egyesült Államokban pedig külföldi turisták vásárlásai eredményezik a bevételek zömét.
Az egyik legismertebb ékszermárka 1837-ben nyitotta meg első üzletét. Kevesen tudják, hogy 2008-ban a SoftBankkal együtt telefont is piacra dobott a cég, a készülékeket több mint ötszáz, 18 karátos gyémánttal díszítették, és több mint 130 ezer dollárba (33 millió forint) kerültek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.