A Világgazdaság információi szerint végleges döntés még nincs a kérdésben – erre utal, hogy Christian Sobottka, a Robert Bosch Automotive Steering GmbH elnöke úgy nyilatkozott, hogy a következő hónapokban megvizsgálják, melyik intézkedési terv szolgálná legjobban az üzleti egység hosszú távú érdekeit. A jelenleg zajló szerkezetátalakítási erőfeszítések felerősítése mellett az eladás lehetőségét is fontolgatja a cég – mondta az elnök.
Az átszervezésre a cég szerint azért van szükség, mert bár a következő években a hagyományos személyautó kormányoszlopai iránti igény határozott fejlődést fog mutatni, de régóta erős a piaci nyomás: új beszállítók kezdték meg működésüket a piacon, s ez az árak jelentős zuhanását eredményezte. A tervezési és gyártási tevékenységre nehezedő, már eddig is nagy költségnyomás ezzel még tovább nőtt. Az egri céget 2003-ban alapították, és több mint tíz éven át összeszerelést, illetve felújítást végeztek.
A cégcsoport 2012-ben döntött úgy, hogy a magyar leányvállalat tevékenységét a hidraulikus mellett elektromos kormányművek összeszerelésével, valamint alkatrészgyártással is bővíti. A gyártásra 2014-ben új üzemet építettek Makláron, ahol 2015 májusában megkezdődött az elektromos kormányművekhez készülő fogaslécek és kormányanyák sorozatgyártása. Így a vállalat Eger-Maklár székhelyű vállalkozássá nőtte ki magát.
A termelés jövőjével kapcsolatos mérlegelés – esetleges értékesítés – tehát csak a hagyományos kormányoszlopok gyártását, vagyis az egri vállalkozást és körülbelül 100-150 munkavállalót érintene. Információink szerint ezt a részleget leválasztanák a Robert Bosch Automotive Steeringről, és a jövő év elejére egy 100 százalékban Bosch-tulajdonú cégbe szerveznék ki, miközben az elektromos kormánymű gyártását, vagyis a maklári telephelyet érintetlenül hagynák.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.