BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Két hétre lezárták az egyik ferihegyi futópályát

Napok óta egypályás üzemmel működik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, mert karbantartás miatt lezárták a kettes futópályát. A Budapest Airport a futópálya hosszú távú használhatóságát és minőségének fenntartását ígéri, amellyel továbbra is garantálható a repülőgépek biztonságos fel- és leszállása.

A tervek szerint október 9-ig zárva lesz a budapesti repülőtér kettes futópályája, mert a pálya beton táblái közötti fugát a futópálya teljes hosszában (3,7 kilométeren) lecseréli a Budapest Airport – tájékoztat a vállalat közleményében.

Az üzemeltető cég új technológiát vezetett be a repülőtér forgalmi területein a több százezer négyzetméternyi beton dilatációs hézagainak szigetelésére, ezt az új típusú, sokkal strapabíróbb és a korábbinál jobban szigetelő anyagot használják fel a kettes futópályán is. A munka a felhasznált speciális anyag miatt csak száraz időben végezhető, emiatt elképzelhető, hogy a bejelentett pályazárat meg kell hosszabbítani. A repülőtér ugyanakkor egy pályával is biztonságosan tud üzemelni.

A fuga lecserélésétől azt is várják a szakemberek, hogy kevesebb fagyás miatti repedést és töredezést kell javítani az idei téli szezon végén, mert nem szivároghat a betontáblák közé a víz, mint a korábbi tömítőanyag esetében, ami kevésbé bírta az időjárás változásait, valamint a több tíz, vagy akár több száz tonnás repülőgépek súlyát és könnyen felszakadt a helyéről.

Forrás: MTI

A Budapest Airport a két hétig tartó pályazár alatt egy sor egyéb karbantartást is elvégez: a vízelvezető csatornák tisztítása és a fénytechnika ellenőrzése mellett a pálya melletti biztonsági sávban a füvet is lekaszálják. Utóbbi azért is fontos, hogy csökkenjen a repülőgépek madárral történő ütközésének lehetősége, hiszen a kis magasságú aljnövényzetben kevésbé bújnak meg azok a kistestű rágcsálók, amik odavonzzák a ragadozó madarakat.

A repülőtér összes beton burkolatú forgalmi területén, vagyis a futópályák mellett a gurulóutakon, forgalmi előtereken, repülőgép állóhelyeken ezt az új fugát építi be a Budapest Airport, közölte Stephan Schattney műszaki igazgató. A teljes munka 2019-ig tart, hiszen a folyamatos repülőgép forgalom mellett csak szakaszokban lehet dolgozni. „A repülés, a repülőgépek és az utasok biztonsága minden mást megelőz, a betontáblák közötti fugázás lecserélése pedig jól mutatja, hogy az aprónak tűnő lépések is segítenek a repülőtéri üzemelés biztonságosabbá tételében.”

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.