Jelenleg az újonnan eladott autók 35 százaléka hálózatról tölthető hibrid- vagy akkumulátoros-elektromos autó Norvégiában, a fővárosban 40 százalék ez az arány. Oslóban és vonzáskörzetében 50 ezer elektromos és 30 ezer plug-in hibridautót regisztráltak eddig, ehhez képest a közterületi töltőpontokból – egy helyen több csatlakozási lehetőség is van – mindössze 1300 van, és hiába nő a számuk évente negyedével, az infrastruktúra egyszerűen nem tudja tartani a lépést az autók terjedésével. Az Elbilforening ezért arra kéri a potenciális vásárlókat, hogy a csalódások elkerülése érdekében csak akkor ruházzanak be ilyen autóra a fővárosban, ha a töltését saját maguk meg tudják oldani.
Norvégiában egyébként anyagilag is megéri elektromos autót venni, az e-Golfok induló ára 250 ezer korona (kb. 8,3 millió forint), míg a benzines alapmodellekért 300 ezer koronát kell fizetni, ehhez hozzájön, hogy előbbiekre nem kell útdíjat, parkolási díjat és gépjárműadót fizetni, és ahol van, ott a buszsávokat is használhatják. A támogatási rendszer 2020-ig biztosan megmarad, és 2025-re teljes egészében zéró helyi károsanyag-kibocsátású újautó-piacot akar elérni a kormány. Oslóban – sok más európai nagyvároshoz hasonlóan – az jelenti a problémát, hogy az emberek 60 százaléka lakásban él, nincs saját parkolóhelye, ennek megfelelően csak nyilvános töltőponton tudja megoldani a töltést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.