BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Digitalizálódik a közszolgáltatás is

Az autógyártástól a söriparig valamennyi ágazat profitálhat az innovatív megoldásokból, de a kormányzati feladatokat is megkönnyíti a digitalizáció a közlekedéstől egészen a honvédelemig – mondta lapunknak Stephan Gatien, az SAP távközlési üzletágának vezérigazgatója.

A súlypontáthelyezések korát éli az SAP, a felhőszolgáltatások előfizetései hamarosan nagyobb súlyt képviselnek majd a cég bevételében, mint a hagyományos szoftverek értékesítése. Ahogy a tavaly 28,5 milliárd forintos árbevételt elérő magyar leányvállalat, úgy a 22 milliárd euró feletti éves forgalmú globális anyacég életében is meghatározó, hogy milyen szerepet tölt be a több más ágazat fejlődésére katalizátorként ható távközlési szektor a negyedik ipari forradalomban.

Forrás: SAP

A digitális átállás kőkemény harc, amelyben a telekommunikációs cégek csak akkor járhatnak az élen, ha az eddiginél jóval több innovatív megoldást alkalmazva lényegesen hatékonyabbá válnak – mondta a Világgazdaságnak a prágai SAP Telco Live konferencia tanulságait összegezve Stephan Gatien, a vállalat távközlési üzletágának vezérigazgatója. Kiemelte: az ügyfélélmény növelésében ma már kulcsfontosságú, hogy a piaci szereplők egységes imázst alakítsanak ki a létező összes kommunikációs csatornán. Ugyanígy alapelvárás az ellátási lánc és a pénzügyi tranzakciók valós idejű nyomon követése is. Úgy látja, a kelet-közép-európai régiót és Magyarországot is eléri az a világméretű trend, miszerint a minden eddiginél gyorsabb adatelemzésből nemcsak a versenyszféra meghatározó szegmensei profitálhatnak, az autógyártástól a bankszektoron át a söriparig, hanem a hagyományosan kormányzati megoldásokra váró közlekedés, egészségügy, oktatás és honvédelem is.

Az SAP-vezető meglátása szerint ahogy a régió távközlési piacán, úgy hazánkban is fokozatosan növekszik a digitális szolgáltatások szerepe. Világviszonylatban az eddigi tapasztalatok alapján az 5G-hálózat közelgő, 2020-as bevezetésekor Japán fog élen járni az innovációban, de Kínáról sem szabad megfeledkezni, hiszen az 1,4 milliárdos piacon rohamléptekben fejlődik a telekommunikáció. Az Egyesült Államokban a hagyományos szolgáltatók átalakulását olyan nagyvállalatok egészítik ki, mint a Verizon, amely a közelmúltban felvásárolta az önmagában is sokat ígérő AOL-t és a Yahoot.

Stephan Gatien szerint a digitalizáció és a robotika korában tizenöt-húsz év múlva már nem az önvezető autók elterjedése lesz a legnagyobb változás, hanem a várakozási idő megszűnése: bármilyen termékre vagy szolgáltatásra lesz szükségük az embereknek, ahhoz lényegében azonnal hozzájuthatnak. Szerinte a természeti katasztrófák pontosan megjósolhatók, ezáltal megelőzhetők, elháríthatók lesznek. Ehhez minden feltétel elérhetővé válik, ám a szűk keresztmetszet a felhasználói tudás lesz. A Müncheni Műszaki Egyetem és az SAP közös felmérése szerint a cégek 90 százaléka stratégiai jelentőségűnek tartja a digitális átállást, de csak a 15 százalékuknál áll rendelkezésre az ehhez szükséges tudás. Gatien szerint e téren a következő években zárulnia kell az ollónak iparágtól és cégmérettől függetlenül.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.