Általánosságban 4,4 százalékkal kevesebbet vásároltak a fiatalok az elmúlt egy évben, a szülői hozzájárulás szintén kisebb mértékű volt, 68-ról 67 százalékra csökkent – derül ki az amerikai Piper Jaffray idén harmincnegyedik alkalommal, a fiatalok vásárlási szokásairól készített felméréséből. A vizsgálatban hangsúlyosan foglalkoznak a pénzköltési trendekkel és a márkapreferenciákkal.
A negyvennégy államban, 6100 amerikai fiatal részvételével zajló kutatásból kiderül, hogy körükben a legnépszerűbb terület a technológia. A tinik által legkedveltebb közösségi platform a Snapchat, melynek népszerűsége 12 ponttal 47 százalékra nőtt. A második legnépszerűbb hálózat 24 százalékkal az Instagram, a harmadik helyre 9 százalékkal a Facebook jött be, míg a sereghajtó 7 százalékkal a Twitter lett. Magyar tekintetben nemrégiben a Vodafone készített felmérést az ifjúság közösségimédia-használatáról. Nálunk elsősorban a Facebookot, a Facebook Messengert és a YouTube-ot használják a fiatalok, főleg kapcsolattartási és tájékozódási céllal, 30 százalékuknak pedig – amint akad néhány szabad perce az iskolában vagy a munkahelyén – első dolga, hogy átfussa a közösségi oldalakat.
Az amerikai megkérdezettek közül egyre többen tervezik, hogy a következő telefonjuk iPhone lesz. A felmérés történetében az eddigi legmagasabb eredmény született, a fiatalok 82 százaléka vágyik ugyanis a népszerű készülékre. A videojátékok kapcsán a kutatás megállapítja, hogy a tiniknek már az 50 százaléka gondolja úgy, hogy a játékok több mint felét fogja letölteni az internetről. Ez az arány tavasszal 47, két éve pedig még csak 37 százalék volt.
A vizsgálat kitér az ifjúság rádióhallgatási szokásaira is: 49 százalékról 35-re esett vissza azon tinik aránya, akik a Pandora rádiót hallgatják. Ezzel szemben népszerűbbé váltak azok az online hallgatható tartalmak, melyeket a Spotify, a YouTube vagy az Apple Music nyújt. Videótartalmakat elsősorban a Netflixen fogyasztanak az amerikai tinik (37 százalék).
A Piper Jaffray felmérése arra is kiért, hogy a fiatalok 49 százaléka leginkább az Amazonon szeret vásárolni. Ha ruhavételről van szó, a legnépszerűbb márka a Nike, de jön fel az utcai viseleteket árusító American Eagle és az Adidas is. A magyar ruhapiacon a H&M a legkedveltebb az Elektronikus Beszámoló Portál adatai szerint.
Ételre már csak minden negyedik amerikai fiatal költ saját pénzéből – a legnépszerűbb a Starbucks 11 százalékkal, míg a McDonald’s már csak 5 százalékot ér el –, de 24 százalékos mutatójuk még mindig több, mint amennyien (20 százalék) ruhára adnak ki pénzt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.