Az év első hét hónapjában 72 ezer tonna áru fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, 20 százalékkal több, mint a tavalyi azonos időszakban. A növekedés részben annak köszönhető, hogy teljes üzemben működik az 1. terminál közelében a nyáron átadott, két logisztikai bázis. Az egyik a TNT, a másik a DHL Express nemzetközi csomagküldő szolgálaté.
A DHL Express bázisának teljes területe 60 ezer négyzetméter a teherautók parkolójával és manőverezőterületével együtt. Ezen belül fontos egység a 6000 négyzetméteres raktár és egy teljesen automatizált szortírozó. Utóbbi óránként akár 6000 küldeményt is képes kezelni, a korábbi mennyiség háromszorosát. A bázishoz tartozik egy 2400 négyzetméteres irodaház is.
A DHL Freight és a Global Forwarding üzletág mellett már a DHL Express is a repülőtéren működik. A társaság nemrég további 15 évre szóló bérleti szerződést írt alá a Budapest Airporttal. A TNT új raktárának alapterülete 5000 négyzetméter, az irodáké további 3000 négyzetméter, a kamionok manőverezési területe pedig 8500 négyzetméter. A két beruházás mintegy 600 újabb munkahelyet jelent a 12 ezer fős Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amely a dél-pesti térség legnagyobb munkáltatója. A Budapest Airport a 2. terminál közelében jövőre máris új logisztikai központ kialakítását kezdi meg. A Cargo Cityn keresztül évente akár 250 ezer tonna légi teheráru is megfordulhat Magyarországon, a jelenlegi mennyiség több mint kétszerese.
Az elmúlt másfél évben rekordmértékben nőtt a légi teheráru-szállítás Budapesten, és már csak emiatt is szeretnénk megerősíteni a budapesti repülőtér mint ideális közép-európai cargoelosztó központ szerepét
– idézi a Budapest Airport közleménye René Droese-t, a cég cargo- és ingatlangazdálkodási igazgatóját. A Cargo City kialakítása része a 160 millió euróba (mintegy 50 milliárd forintba) kerülő, BUD 2020 nevű fejlesztési programnak.
A napokban végeztek a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér régi nagy hangárépületei közül az első energetikai felújításával. A beruházás csaknem 400 millió forintba került, a hangárt és a hozzá kapcsolódó műhelyt
a Lufthansa Technik Budapest bérli. A Budapest Airport szakemberei és alvállalkozói közben már hozzákezdtek az Aeroplex of Central Europe bázisának felújításához is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.