Az évek óta töretlen növekedési ütem 2017-ben újabb lendületet vett a budapesti repülőtéren, hiszen az év első kilenc hónapjának összesített statisztikái szerint az éves forgalomnövekedés elérte a 14,5 százalékot. Ehhez az is hozzájárult, hogy igencsak erős volt az utasforgalom szeptemberben, 1 247 352 utas érkezett és indult a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, és ez a szám még tavaly július-augusztusban, vagyis az idegenforgalmi csúcsidőszakban is rekordnak számított volna. A repülőgépek kapacitásának növekvő kihasználtságát jelzi, hogy a le- és felszállások száma „mindössze” 5,9 százalékkal nőtt, vagyis a meglévő járatokon nagyon magas az átlagos ülőhely kihasználtság.
A budapesti forgalom növekedése majdnem a kétszerese az amúgy szintén örvendetesen növekvő európai átlagnak, ami idén elérte a 8 százalékot. A kiemelkedő budapesti forgalomnövekedés hátterében számos tényező együttes megléte játszhat szerepet: tovább növekedett Magyarország és Budapest turisztikai vonzereje, a turisták számára továbbra is kedvező a forint-euró árfolyam, a Budapest Airport tovább folytatja marketing-hadjáratát az újabb légi járatok elhódításáért.
Az idei év egyik forgalmi újdonsága, hogy a Qatar Airways tovább növelte budapesti kapacitásait és napi kettőre emelte a Budapest és Doha között közlekedő Airbus A320-as járatok számát. A téli kínálatot növeli, hogy az afrikai partok közelében fekvő spanyol Kanári-szigetek szinte valamennyi jelentősebb tagja elérhető Budapestről repülővel: Tenerife, Lanzarote, Fuerteventura (Wizz Air) és Gran Canaria (Ryanair) is szerepel a listán. Az idei ősz sláger-desztinációja azonban alighanem Marokkó lesz: október végén a Ryanair Marrakesbe, a Wizz Air pedig a tengerparti Agadirba indít rendszeres járatot. Marokkóban a temérdek különleges látnivaló mellett a kellemes klíma és a szinte korlátlan napsütés is sokat nyoma latban: novemberben is kellemes 24-26 fokos hőmérséklet várja a látogatókat.
„Tovább folytatjuk erőfeszítéseinket a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér fejlesztésére és a forgalom növelésére.” – jelentette ki Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. Azt is elmondta:
A légiközlekedési piacon ma már nemcsak a légitársaságok, hanem a repülőterek is kemény küzdelmet vívnak a piaci pozíciókért. A jövő nyárra bejelentett észak-amerikai járatok mellett (a lengyel LOT New Yorkba és Chicagóba, az American Airlines Philadelphiába indít gépeket) új piacok és desztinációk felkutatásán dolgozunk, egyebek mellett a Távol-Keleten is.
Az egyre növekvő forgalom is indokolja, hogy a Budapest Airport tovább folytatja BUD 2020 nevű, összesen 160 millió eurós, mintegy 50 milliárd forintos repülőtér fejlesztési programját. Ennek keretében jövőre elkészül az új 10 000 négyzetméteres 2B-oldali utasmóló, idén felújították az 1 futópálya betonját, decemberre elkészül a repülőtéri szálloda, két új logisztikai központot adtak át. 2019-re pedig a tervek szerint emeletes parkolóház épül a 2. Terminál előtti területen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.