Mivel a dízelmotorok jövője bizonytalan, egyre több gyártó épít a vegyes üzemű hajtásláncokra, hiszen a villanyautók elterjedéséig még szükség van egy köztes megoldásra, hogy a takarékos autókra vágyó európai vásárlók is megtalálják a számításukat.
Nem vitás, hogy a Countryman alkalmas a feladatra, hiszen a valaha gyártott legnagyobb Miniként is hamisítatlan, gokartos vezetési élményt nyújt, amit extra nyomatékkal támogat meg a BMW 225xe hibrid hajtáslánca, fogyasztása pedig akár nulla is lehet, amivel egyik dízel sem tud versenyezni. Háromhengeres benzinmotorból, villanymotorból és lítiumion-akkucsomagból álló rendszere nagyszerűen elfér az Active Tourerrel műszakilag rokon Miniben, annyira, hogy a 295 kilogrammos súlytöbbleten kívül semmilyen kompromisszumot nem követel.
Az ülések alá beépített akkuknak köszönhető, hogy a csomagtartó is változatlan befogadóképességű és variálható maradt. Az sem véletlen, hogy olyan hosszú és sok extra betűből áll a típusnév, hiszen az alapmodell 136 lóerős, 1,5-es turbómotorja mellé társított 88 lóerős villanymotorral együtt 224 lóerős rendszerteljesítményre képes, így méltóvá válik az S betűre, a hátsó tengelyt hajtó elektromotor pedig összkerekessé teszi, tehát az ALL4 típusjelzés is jár neki. A márka első és a kategória egyetlen konnektoros hibridjének legfontosabb része azonban maga a külső töltési lehetőség, mert így több mint 42 kilométeres elektromos hatótávra képes. Ha rá tudjuk szánni a kedvező, 2,5-3,1 órás töltési időt, a benzinkutat hétköznapokon akár el is felejthetjük, a hét végi kiruccanás pedig a legszerencsésebb esetben kijöhet 2,1 literes átlagból.
A Mini fantáziadús dizájnerei gondoskodtak róla, hogy a többiek is tudják, mit vezetünk, a félig zöld Countryman ugyanilyen színben pompázó, látványos, e-betűt és villásdugót kombináló logót kapott, amely a bal első sárvédőn a töltőcsatlakozót is rejti. Ez a szín a belsejében is megjelenik, ahol a sárgás indítógomb mellett a töltöttségi szintet és az épp kiválasztott üzemmódot visszajelző menüpont a legfontosabb változás. Auto eDrive módban a benzinmotor intenzív gyorsításnál kapcsolódik be a hajtásba, de akár 80 km/órás tempót is bír a villanymotor, viszont nem engedi 7 százalék alá esni a töltöttséget. A benzines Cooper S-hez képest kétmilliós árkülönbségért (10,729 millió forint) cserébe a legszimpatikusabb Minit kapjuk, melyet – újkori történetében először – akár hosszú távú utazásokra is alkalmas, illetve teljes értékű családi autóként is használhatunk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.