Európa-szerte 2018 elején kerül a márkakereskedésekbe a középkategóriás topmodell, amelynek negyedik generációja csak a karosszériaformát tekintve maradt hű a felmenőhöz, ugyanis a hajtáslánc teljesen új koncepció jegyében született. Akárcsak a testvérmodellnek tekinthető RS 5-ösnél, itt is elbúcsúzott az Audi a csillagászati fordulatszámra képes V8-as szívómotortól, ami azt jelenti, hogy a négykarikás márkánál már csak az R8-as szupersportautó rendelkezik nagy teljesítményű, atmoszferikus benzinmotorral.
Bánkódásra azonban semmi ok, ugyanis a Porschéval együttműködésben fejlesztett 2,9 literes, iketurbós V6-os erőforrás kerül az RS 4-esbe, méghozzá 450 lóerős teljesítménnyel. Igaz, hogy ugyanennyit tudott a felmenő V8-asa, de a V6-os 600 newtonméteres nyomatéka 170 newtonméterrel múlja felül a korábbi blokk produktumát, ráadásul az is eléggé beszédes, hogy a jövevény motorja 1900-as fordulattól szállítja a teljes nyomatéklöketet. A 4,1 másodperces gyorsulás miatt sincs szégyenkeznivalója az autónak, amelynek 250 kilométer/órás a csúcssebessége, az opcionális RS dynamic package megrendelésével pedig 280 kilométer/órával is száguldhat.
A turbómotor nem csak a menettulajdonságokra gyakorol jótékony hatást, a gyári adatok szerinti 100 kilométerenkénti 8,8 literes átlagfogyasztás 17 százalékkal kedvezőbb a V8-asénál. Az egészben persze szerepet játszik az is, hogy 80 kilogrammos súlyelőnyt élvez a nóvum, illetve a sebességváltót is lecserélték. A hétgangos S tronic helyett a ZF-től érkező, nyolcfokozatú erőátvitel pakolgatja az áttételeket.
A BMW után itt egy újabb gyártó, amely sportmodelljénél dobja a dupla kuplungos szerkezetet egy hagyományosért. Az erő útra viteléért továbbra is quattro-összkerékhajtás felel, amelyhez pluszpénzért hátsó sport-differenciálművet társítanak. Az ínyencek nyilván nagyra értékelik az olyan extrákat is, mint a kerámia féktárcsák, a változó csillapítású sportfutómű vagy az RS-specifikus dinamikus kormányzás.
Annak ellenére, hogy az Audi RS modelljeire a teljesítményhez képest jellemző egy bizonyos szintű visszafogottság, most a formatervezők bevállalósabbak voltak. Vannak részletek az autón, amelyeket a legendás 90 quattro IMSA GTO ihletett, és persze itt alkalmazták az RS-ekről elmaradhatatlan ovális kipufogóvégeket, a komoly légterelőszettet, a látványos diffúzort, no meg a jelen esetben 30 milliméterrel szélesített kerékjárati íveket. Érdekesség, hogy az ősmodellen bevezetett Nogaro kék fényezés a legújabb típushoz is elérhető lesz.
Mivel a BMW nem kínál az M3-asból kombit, az újdonság egyetlen valós alternatíváját a Mercedes-AMG-nél kell keresni. A C 63-as T-modellt 4,0 literes, ikerturbós V8-as blokk hajtja, amely a bázismodellben 476, míg az S kivitelben 510 lóerőt teljesít. Közös bennük a hétgangos automatikus váltó és a hátsókerék-hajtás. Az 510 lóerős verzió a szegmensben egyedülálló, 700 newtonméteres nyomatékot produkál, a 100 kilométer/órás sprinthez 4,1 másodperc kell. A kombi C 63-asok hazai vételára 22 221 190, illetve 24 540 210 forint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.