BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A cukorbeteg nőket biztatja egy új kampány

Közel egymillióan cukorbetegek Magyarországon, az érintettek száma világszerte körülbelül 415 millióra tehető.

A Nemzetközi Édesítőszer Szövetség (ISA) idén november 14-ére, vagyis a Cukorbetegek Világnapjára szervezett kampányt, aminek középpontjában a nők állnak. „A nők és a cukorbetegség – Egy egészséges jövőért” elnevezésű figyelemfelhívás célja, hogy a diabétesszel élő hölgyeket arra biztassa, kerüljenek mindennapi prioritási listájuk elejére az állapotukkal kapcsolatos teendők. A nők megszólítása és edukációja azért is fontos, mert gyakran az egész család étrendjét ők állítják össze, így kiemelt szerepük van a diabétesszel kapcsolatos ismeretek elsajátításában és átadásában, ezáltal pedig tágabb értelemben egy egészségesebb jövő kialakításában – írja a Hvg.hu.

Kubányi Jolán, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének (MDOSZ) elnöke kiemelte:

Ma már egyénre szabott étrenddel segítik szakembereink a cukorbetegeket, sőt az egyik legfontosabb szempont az étkezés élményének megőrzése. Ezt fontos érteniük azoknak a nőknek is, akiknek van diabéteszes családtagjuk, vagy ők maguk azok: tudatos és tervezett étrenddel a cukorbetegség tökéletesen kordában tartható.

Az érintetteknek csupán annyi a teendőjük, hogy a diabétesz- és a vércukorszint-kontrollt az elsődleges teendők közé sorolják, ezzel biztosítva az egészséges táplálkozást és kiegyensúlyozott életmódot. Mindebben az alacsony kalóriatartalmú édesítőszereknek nagy szerepe lehet a cukorbetegek étrendjének részeként, mivel az alacsony kalóriatartalmú édesítőszerrel ízesített ételek és italok kevesebb vagy nulla kalória bevitelével nyújtják az édes íz élményét, miközben segítik a betegeket a szénhidrát- és általában a napi kalóriabevitelük kordában tartásában.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.