A Black Friday, azaz a fekete péntek immár négy éve Magyarországon is az online kereskedelem ünnepe, és nemcsak egyetlen nap, hanem egy több mint egyhetes szezon. Várkonyi Balázs, az Extreme Digital ügyvezető igazgatója a Világgazdaságnak elmondta: az idei Black Friday hazai forgalma akár a 30-35 milliárd forintot is elérheti.
A GKI Digital felmérését idézve elmondta, hogy a tavalyi 310 milliárd forint után a webáruházak piaca idén a 364 milliárdot is elérheti. Úgy látja, a 20 százalék feletti növekedési ütem még hosszú évekig fenntartható a piacon. Ezzel összefüggésben az online vásárlók száma is nőhet: a tavalyi 2,8 millióról 3 millióra.
Várkonyi Balázs kiemelte: van olyan piaci szereplő, amelyik a fekete pénteken realizálja éves bevétele 10 százalékát, náluk ez az arány idén várhatóan 7-8 százalék körül alakul. Több mint 100 ezer árucikkel készülnek a november 17-i árleszállításra, a kedvezmény mértéke legalább 10, legfeljebb 77 százalék lesz. Az akciós termékek között megtalálható lesz egyebek mellett 15 ezer mobiltelefon, négyezer mosógép, háromezer hűtő, kétszázféle barkácsgép, ötvenféle mobiltelefon, harmincféle notebook, de még hajót is lehet kedvezményesen vásárolni. Az ügyvezető arra számít, hogy a mobiltelefonok lesznek a legkelendőbbek. A képzeletbeli dobogóra jó eséllyel felférnek a háztartási gépek és a játékok, de próbálnak nyitni a bútorok és lakberendezési tárgyak felé is.
Az Extreme Digital ügyvezető igazgatója hangsúlyozta: a hagyományos vásárlások átlagos kosárértéke 3-4 ezer forint, ez az internetes kereskedelemben 10 500, náluk viszont 20 ezer forint körül van, ami Black Friday idején akár 30 százalékkal is megugrik. A cég azt vállalja, hogy a fekete pénteken megrendelt termékeket két héten belül házhoz szállítja, ám aki az országszerte 17 üzletben elérhető bolti átvételt választja, az egy-öt nap alatt is hozzájuthat rendeléséhez. Úgy látja, az ázsiai online kereskedelemben meghatározó, november 11-re (11/11) időzített szinglinap (Single’s day) nem gyűrűzik majd be hazánkba, a piac sokkal inkább nyitott lenne egy hasonló eseményre tavasz végén vagy nyár elején.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.