Péntektől már mobiltelefonos applikációval is lehet vonatjegyet vásárolni, bár kezdetben ez egy szűkebb közönség számára lesz elérhető. A MÁV-Start ugyanis egy ideig béta verzióban, teszt üzemben működteti a rendszert. Valójában az történik, hogy a 2015-ben elindított Vonalinfó nevű menetrendi és térképes utastájékoztatási alkalmazást mobilfizetési lehetőséggel egészítik ki – ismertette Kazai Katalin, a MÁV-Start Zrt. értékesítési igazgatója egy keddi tájékoztatón.
Kezdetben tehát ezren vásárolhatnak mobilon vonatjegyet, és a későbbiekben a tesztelők számát gyarapítják, és a felhasználóktól kapott visszajelzéseket figyelembe véve indítják el majd az éles üzemet.
A MÁV-Start részben teljesen biztosra akar menni, másrészt azért is szükséges a tesztüzem, mert az említett Vonatinfó mobil alkalmazást eddig több mint ötszázezren töltötték le, és kétszázezer aktív felhasználója van, és erre a nagyszámú felhasználóra nem lenne célszerű rázúdítani a frissítést. De a szolgáltatás várhatóan még idén a célegyenesbe fordul – mondta Vidra András, a MÁV Zrt. Infokommunikációs és technológiai rendszerek főigazgatója.
Kezdetben az Android operációs rendszert használók számára nyílik meg a jegyvásárlás lehetősége, de még a teszt időszakban az iOS-es (Apple) eszközökre készült béta változat is elérhető lesz.
Ahhoz, hogy vonatjegyet lehessen vásárolni első lépésben regisztrálni kell, meg kell adni a felhasználó nevét, születési dátumát. Ezekre akkor lesz szükség, amikor az utas a kalauznak bemutatja a mobiltelefonján lévő „jegyet”, az ellenőrzéskor ugyanis az utasnak személyi adatait is be kell mutatnia. A regisztráció után azonban már négy kattintással és másfél-két perc alatt lehet majd vonatjegyet vásárolni a MÁV-Start és a GySEV belföldi járataira – mondta Vidra András. Az így vásárolt mobilos vonatjegyek személyhez kötöttek, nem ruházhatók át másra, és legkésőbb az érvényesség kezdete előtt egy órán belül válthatóak vissza az alkalmazáson keresztül.
A Vonatinfó alkalmazásban vásárolt jegyek árából – az interneten vásárolt e-vonatjegyhez hasonlóan – három százalék kedvezményt biztosít a vasúttársaság minden jegy esetében – emelte ki Kazai Katalin, aki azt is elképzelhetőnek tartja, hogy idővel – amennyiben a fejlesztési tárcától lehetőséget kapnak – emelhetik a kedvezmény mértékét. Ezzel is arra akarják ösztönözni az utasokat, hogy minél többen válasszák az elektronikus felületeket a vásárlásiak során. Az e-vonatjegy tavaly novemberi bevezetése óta háromszázezer jegyet vásároltak elektronikus úton.
Magyarországon robbanásszerű fejlődés előtt áll a digitális megoldások elterjedése – hangsúlyozta Al-Absi Gáber Seif, a SimplePay fizetési rendszert fejlesztő OTP Mobil Kft. ügyvezető-helyettese.
A jelenlegi fejlesztést a MÁV-csoport házon belül valósította meg, a szakemberek egy éven keresztül dolgoztak rajta, és a háttér fejlesztéssel együtt a teljes beruházás költsége az éles üzem kezdetére nem éri el a hetven millió forintot – válaszolta a Világgazdaságnak Kazai Katalin.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.