BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szállodafejlesztés: magunk helyett a vendégekre kell támaszkodni

Magyarország a tízmillió szállodaigazgató országa: amennyire lendületes iparág a turizmus, annyira bonyolult és összetett is – mondta Hegedűs Attila, a BDO Magyarország Hotel és Ingatlan ügyvezetője a Világgazdaság „Versenyképesség-Belföldi kereslet és/vagy export?” című konferenciáján.

Veszélyt jelentünk Bécs és Prága piacára: a budapesti szállodák iránti kereslet ugyanis 8,4 millió vendégéjszakát produkált – amely 5,9 százalékos emelkedés – ismertette Hegedűs a hazai turizmus lendületes teljesítményét, kiemelve, hogy 2010-től elindult az online foglalások és értékesítések térnyerése, amely mindenki számára kinyitotta a turizmus piacát. Nem beszélve a fapados légitársaságok piacáról – tette hozzá Hegedűs.

Hegedűs Attila, a BDO Magyarország Hotel és Ingatlan ügyvezetője
Fotós: Kallus György

Az ügyvezető hangsúlyozta, globálisan is pozitív a kép, a turisztikai szektor szereplői akár 10 éves növekedést is elképzelhetőnek tartanak. Összességében elmondható, hogy az utazási kedvet egyetlen dolog befolyásolja: mégpedig az, hogy éppen mennyi pénze van az embereknek.

Az alternatív szálláshelyek is szeletet vesznek a tortából, ezért a sharing economy-val együtt kell működni. Erre viszont a szállodáknak reagálniuk kell, de vajon képesek-e rá? – tette fel a kérdést Hegedűs Attila.

Az Y-generáció képes szokatlan dolgokra, ők egyből megosztják élményeiket és véleményüket, ezért ők lehetnek a jövő turizmus-trendjének meghatározó szereplői. Jól megfigyelhető az a trend, hogy sok szálló már lazított az eddigi kereteken és szabályokon: így például olyan elemeket tesznek bele szobákba, melyek egyediek és vendégcsalogatóak.

Hegedűs kiemelte, a szállodaiparban a nagy brandek a teljes márkázott kínálat csupán 18 százalékát fedik le, míg a Coca és a Pepsi az üdítőitalok piacának 95 százalékát fedi le.

Az ügyvezető elmondta, míg régen sok szállodát a tulajdonos és annak családja működtetett, addig manapság egyre többször professzionális, intézményi tulajdonosok viszik a szállókat. De hogy miért fontos hotelt fejleszteni? Hegedűs szerint érdemes átváltani a pénzügyi eszközöket tárgyi eszközzé (mindenféle lakberendezési tárgyak), hogy azok a későbbiekben nyereséget tudjanak termelni. Fontos azonban, hogy fel kell mérni a piacot, meg kell állapítani a célcsoportot és meg kell keresni a legjobb termékeket. Tilos viszont különböző álmokat kergetni és fontos, hogy ne akarjuk magunkat megvalósítani. Tudatosítani kell, hogy a tulaj ízlése nem biztos, hogy egyezik a vendégek igényeivel – véli Hegedűs.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.