A hazai online kiskereskedelem több mint 80 milliárd forint forgalmat ért el 2017 harmadik negyedévében, ami 19,5 százalékos növekedés 2016 hasonló időszakához képest. Összességében az év első 9 hónapjában már csaknem 240 milliárd forint bevételt realizált az online szektor, ami tekintettel az utolsó negyedév hagyományosan erős szerepére, idén is közel 20 százalékos bővülést vetít előre az internetes kiskereskedelem fejlődésére – írja a GKI Digital és az Árukereső.hu közleményében az Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei negyedik felmérésére hivatkozva.
Eszerint csakúgy, mint minden évben, 2017. utolsó negyedéve alatt a fogyasztás elsőszámú mozgatórugója a karácsony lesz, idén várhatóan az éves forgalom 35 százaléka realizálódik az októbertől decemberig terjedő időszak során. Ennek megfelelően kereskedői oldalról is nagy várakozás előzi meg az ünnepi szezont, 10-ből 9 kereskedő a tavalyihoz hasonló vagy még annál is jobb eredményt remél.
Az év utolsó időszakában a különböző karácsonyi akciókat és kedvezményeket népszerűsítő reklámok ellepik a médiát. A webáruházak több mint 60 százaléka tart idén Black Friday-t, sok kereskedő ugyanakkor hétvégére is kitolja az akciót, valamint számos ismert kereskedő tart – az elnevezést rugalmasan kezelve – egész héten át zajló akciót is.
A kedvezmények palettája a karácsonyi időszakban széles, azok nem csak magát a terméket érintik, de az online vásárlás esetén szintén költséget jelentő kiszállításra is vonatkozik. A legtöbben ugyanis ettől várják az átlagon felüli eredményeket – áll a közleményben. Újdonságot jelenthet ugyanakkor az ajánlatok személyre szabása, az idei karácsonyi szezonra már a kereskedők több mint harmada készít valamilyen szempont szerint a vásárló egyedi szokásaira alapozottan ajánlatot.
Ez alapján nem is meglepő tehát, hogy az akciókhoz tartozó hirdetések többsége valamilyen online platformon jelenik meg, mivel sokan hisznek a hírlevelek erejében és az online vásárlók közösségi médiai jelenlétére alapozva rengeteg kereskedő hirdet a Facebookon keresztül is.
A nap, ami mindent felülír
Az ünnepi szezont indító, november végi fekete péntek reklámozása tavaly már olyan méreteket öltött, hogy vásárlók tömegei tartották vissza októberi, novemberi költéseiket az elcsíphető akciós ajánlatok reményében. Az idei évben koncentráltan jelentkező vásárlói magatartás eredményeképp kijelenthető, hogy a hazai online kiskereskedelemben immár a fekete péntek első megtartott napja jelenti a valódi szezonkezdetet – írja a felmérés. A GKI Digital – Árukereső.hu közös felmérésében résztvevő kereskedők az idei Black Friday időszakára 25-30 milliárd forintos forgalmat várnak, amihez az átlagnál magasabb – 25 ezer forintos – kosárérték és csaknem 1,1 millió vásárlás várható.
A közlemény emlékeztet arra, hogy a Black Friday napjaira koncentrálódó keresletet tavaly nem tudták sem a kereskedők, sem a logisztikai cégek megfelelő tempóban lekövetni, ezért szinte mindenhol csúszások, torlódások voltak a kézbesítés terén. Amíg a kereskedők oldalán idén kevesebb probléma várható az alaposabb felkészülés következtében, addig az erős munkaerőhiánnyal küzdő logisztikai szektorban a problémák még a tavalyinál is súlyosabbak. Ezáltal mindenképp megnövekedett szállítási határidőkkel kell számolniuk a vásárlóknak, amit a kereskedők is igyekeznek kiemelten kommunikálni – hangsúlyozza a közlemény.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.