Tim Colehan, az IATA szakértője a szervezet Genfben tartott konferenciáján elmondta, az elmúlt tíz évben összesen 58 ezer rendetlen utassal volt dolga a társaságoknak. 2015-ig nagy arányú emelkedést tapasztaltak az esetszámokban, majd 2016-ban csökkenés mutatkozott: az előző évi 10 800-ról 9800-ra mérséklődött a rendetlen utasok száma.
Az esetek többségében, 87 százalékban verbális inzultus éri a személyzetet, 12 százalékban azonban tettlegességig fajul a helyzet. Tavaly 169 utast kellett eltávolítani a fedélzetről, ez jelentős emelkedés a 2015-ös 113-hoz képest. Az adatok szerint
a leggyakrabban alkoholos, vagy kábítószeres befolyásoltság áll az agresszív viselkedés mögött,
valamint még mindig sokan azért kerülnek összeütközésbe a légiutas-kísérőkkel, mert dohányoznak a fedélzeten.
Tim Colehan hangsúlyozta, a fennálló joghézagok miatt a legtöbb esetben jogilag nem tudnak eredményesen fellépni az ilyen utasokkal szemben, a nyomozó hatóságok pedig komolyan csak a súlyos esetekkel foglalkoznak. A megoldást az jelentené, ha az országok ratifikálnák az ENSZ légügyi szerve, a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) által kibocsátott ajánlást, amely felhatalmazza a légitársaság honos országát az adott ország jogrendszerének alkalmazására nemzetközi járaton.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.