A Nagyházi Galéria és Aukciósház év végi négynapos árverésén is – akárcsak a többi aukciósházban – a piac élénkülése igazolódott vissza. Bár továbbra is egy szűk gyűjtői réteg vásárol, ám ők bátrabban licitálnak, és nemcsak a csúcsdarabok érdeklik őket. A hazai műkereskedelemből hiányzik a középréteg, amely a stabilitást, a pontosan meghatározható becsértékeket jelentené. A jó gyűjtői darabokra, a különlegességekre mindig van kereslet, most viszont az árak elszállását látjuk a felső szegmensben. A műtárgypiacot sajátosságai miatt nehéz tipizálni, hiszen itt mindenki az egyedit keresi, mindenből azt, ami eltér a megszokottól. A festménynapon két olyan festmény ért el – hosszú licitharc után – kiemelkedő árat, amely ritkaságnak számít. A piac érdeklődését fokozta, hogy ilyen kvalitású Egry József-festmény ritkán szerepel aukción, Kondor Bélától pedig eleve alig-alig kerül mű a piacra. Ha kisszámú alkotást tartalmaz az életmű, vagy a művek nagy része múzeumokban és olyan magángyűjteményekben van, ahonnan évtizedekig nem kerül ki, az mindig generálja az árakat.
Egry József Taorminai napfelkelte című festménye 1930-ban készült, amikor a festő baráti segítséggel Szicíliába utazott, ahol – bár nem következett be stílusváltás a festészetében – fő témájától, a balatoni tájtól eltérő képciklust alkotott. A tíz képből álló sorozat legtöbb darabja már múzeumban van. A most árverezett darabért ezért nagyon heves licitharc folyt, 7,5 millió forintos kikiáltási árát 22 millióig tornászták fel. Kondor Béla 1962-ben festett Szerb Krisztus című festménye sokszor kiállított és reprodukált munka. Az életmű kicsi, Kondor megjelenése a műtárgypiacon mindig esemény, most 3,4 millió forintos kikiáltási ár mellett 11 millióért ütötték le a kis méretű, farostra festett olajképet.
A műtárgynapon az óráknak volt sikerük, és az olyan különlegességeknek, mint két Wiener Werkstatte csillár. Mindkettő 1905 és 1910 között készült, jól beazonosíthatók, ismerjük a készítőjük nevét és a provenienciájukat, dr. Gonda István főgyógyszerész hagyatékából származnak. Az egyik 2,4, a másik 2,8 millió forintért kelt el. A bútorok esetében nincs változás, áraik nagyon nyomottak, és a csúcsdarabok is kikiáltási árukon kelnek el, éppen ezért hosszú távú befektetésnek alkalmasak lehetnek, de tudni kell, hogy ezekből még műtárgypiaci viszonylatban is nagyon hosszú idő után érdemes kivenni a pénzt. A bútorok közt Bauerfeind János redőnyös írókomódja 3,6 millió forintért talált gazdára. A bécsi születésű Bauernfeid asztalosmester az erdélyi kormányzó hívására érkezett Nagyszebenbe a 18. század második felében, hogy segédkezzen a kormányzó palotájának berendezésében. Később műhelyt alapított a városban, intarziás bútorairól vált híressé. A budapesti Iparművészeti Múzeum két bútorát is őrzi.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.