Miközben egyre több háztartásba jut el a szélessávú internet Magyarországon, továbbra is vannak olyan területek, ahol egyáltalán nincsen elérhető szolgáltatás. Az okok között gazdaságiak és technológiaiak is vannak. Egyes településszéli vagy a lakott területektől távolabbi pontokra a szolgáltatóknak nem éri meg kiépíteni a hálózatot, hiszen a költséges beruházással legfeljebb csak néhány előfizetőt nyerhetnének. Ilyenkor megoldást jelenthetne a mobilnet, de sok helyen a kedvezőtlen domborzati viszonyok miatt ez a szolgáltatás sem elérhető.
A nemrég indult „Nincsnet” kampány célja, hogy egyedülálló módon, magukat a felhasználókat megkérdezve kapjunk pontosabb képet, hol is vannak ezek az internetes fehér foltok.
„A mostani becslések szerint több tízezer olyan ingatlan is található hazánkban, ahol nem érhető el megfelelő színvonalú internetkapcsolat. Ezek között lakóházak, hétvégi házak és céges telephelyek egyaránt vannak, de közös bennük, hogy csak másodkézből ismerjük a helyüket. A mostani felmérés viszont a leginkább érintetteket, a net nélküli helyeken élőket szólítja meg” – mondta Lengvárszky Szabolcs, a Nincsnet-felmérést elindító Vannet telekommunikációs szakértője.
A közösségi alapú felmérés az eddigi adatgyűjtésekhez képest új módszereket alkalmaz, hiszen a közvetlen felhasználói tapasztalatokra épít. Ezért képes lesz kiegészíteni és pontosítani a jelenleg rendelkezésre álló információkat, hogy a mostaninál is részletesebb képünk legyen a magyarországi internetelérési lehetőségekről. Egyúttal felhívja a figyelmet az egyelőre ellátatlan területek problémájára is. Ugyanis jelenleg is elérhetőek olyan megoldások, például a műholdas internet, amellyel biztosítani lehet a szolgáltatást ott is, ahová az optikai kábelek egyelőre nem érnek el.
A nincs-net.hu weboldalon elérhető, alapesetben anonim felmérés adatai így a programot lebonyolítók számára épp úgy hasznosak lehetnek, mint a jelenleg internet nélküli területen élők számára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.