BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A régebbi iPhone-ok jobban fogynak a csúcsmodellnél

A régebbi iPhone-ok szándékos lelassítása miatt indított perek mellett az új csúcsmodell, az iPhone X gyengébb eladási statisztikái is hozzájárultak ahhoz, hogy az Apple 2,5 százalékos mínusszal várta a szerdai tengerentúli piacnyitást, majd a kereskedés

A régebbi iPhone-ok szándékos lelassítása miatt indított perek mellett az új csúcsmodell, az iPhone X gyengébb eladási statisztikái is hozzájárultak ahhoz, hogy az Apple 2,5 százalékos mínusszal várta a szerdai tengerentúli piacnyitást, majd a kereskedés első néhány óráját is mínuszban töltötte (igaz, ennek mértéke nem haladta meg a fél százalékot). A cég egyelőre hivatalos forgalmi adatokat nem közölt az X-ről. Mindezt azonban megtette helyette a CIRP piackutató, amely felmérésében azt állítja, hogy a jubileumi modellből kevesebb fogyott, mint a szeptemberben bemutatott 8-asból és 8 Plusból együtt. Utóbbiak az eladások 40 százalékát adták (23-17 százalékos megoszlásban), míg az X-hez 30 százalék kapcsolódik.

Forrás: AFP

Az összevethetőség érdekében az X forgalmazását követő harminc napot vizsgálta a CIRP, amely azt is megállapította, hogy a korábbi, 7-es és 7 Plus változat még mindig jól, 20 százalék felett fogy, noha mindkettő bőven több mint egy éve szerepel a kínálatban. A CIRP elemzői megjegyzik, hogy nehéz eldönteni, milyen fogadtatásban részesültek az új készülékek, mivel az Apple még sosem dobott piacra két hónapon belül három modellt, ráadásul az X esetében az első hónap gyártási nehézségei is hátráltathatták a kiszállításokat. Meglátásuk szerint a fogyasztók annyira azért nincsenek elragadtatva az X tudásától, hogy ne érnék be egy csaknem hasonló tudású, de jóval pénztárcakímélőbb iPhone modellel. Ám február elején mindenre fény derül: az Apple akkor közli első negyedéves gyorsjelentését, amelyben a részletes forgalmi statisztikák is helyet kapnak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.