BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tervezhetik az M0-s északi szektorát

Újabb lépéseket tett a kormány annak érdekében, hogy bezáruljon a fővárosi körgyűrű, vagyis hogy megépítsék az M0-s autópálya még hiányzó északi és nyugati szakaszát.

A legújabb Magyar Közlönyben megjelent határozat szerint a – hatósági előírások változása miatt – a korábban tervezett 1,7 milliárd forint helyett 1,9 milliárd forintot biztosít a kormány az Integrált közlekedésfejlesztési operatív programban (IKOP) a körgyűrű északi szektorának előkészítésére a budai oldalon, a 2-es és a 11-es főutak közötti szakasz folytatásaként, a 10-es számú főútig. A kabinet mostani döntése azért érdemi, mert ezek után a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megkötheti a támogatási szerződést az északi szakaszra, majd kiírható a tervezés közbeszerzési pályázata. Ez a folyamat a nyugati szakaszon már az ősszel elindult, és várhatóan 2020-ban elkészülhetnek a tervek. A két projekt időigénye eltérő, a nyugati, vagyis az 11-es főút és az M1-es közötti majdani szakaszon előrébb tartanak a munkával.

A déli szakasz felújítása hamarabb befejeződhet. Ez a beruházás már szerepelt az IKOP éves fejlesztési tervében is, de a kormány most 38,4 milliárd forintot is rendelt mellé. A Magyar Közlönyben megjelentek szerint tehát felújítják a körgyűrű M6-os autópálya és 51-es számú főút közötti szakaszát, sőt a nagyobb teherbírás érdekében az aszfaltréteget betonra cserélik. A munkát a Deák Ferenc híd (Hárosi Duna-híd) mederhíd-felszerkezetének cseréje nélkül hajtják végre.

A kabinet már korábban döntött a Galvani úti Duna-híd megépítéséről, de az ötlet a pesti oldal érintett lakosainak nem tetszett, mert a hídról az út egy zöldövezeten, egy kiserdőn haladt volna át, amelynek a megmentéséért demonstrációkat szerveztek. Vélhetően ezért határozott most úgy a kormány, hogy a kapcsolódó úthálózat tervezésénél figyelemmel kell lenni a fejlesztéssel érintett természeti értékekre.

A kabinet arról is döntött, hogy a Galvani utca és az Illatos út vonalában megépítendő új, kötöttpályás közlekedéssel együtt kétszer három forgalmi sávos Duna-hídra nemzetközi tervpályázatot írjanak ki, az építési engedélyezési tervdokumentáció elkészítése előtt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.