A legújabb Magyar Közlönyben megjelent határozat szerint a – hatósági előírások változása miatt – a korábban tervezett 1,7 milliárd forint helyett 1,9 milliárd forintot biztosít a kormány az Integrált közlekedésfejlesztési operatív programban (IKOP) a körgyűrű északi szektorának előkészítésére a budai oldalon, a 2-es és a 11-es főutak közötti szakasz folytatásaként, a 10-es számú főútig. A kabinet mostani döntése azért érdemi, mert ezek után a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megkötheti a támogatási szerződést az északi szakaszra, majd kiírható a tervezés közbeszerzési pályázata. Ez a folyamat a nyugati szakaszon már az ősszel elindult, és várhatóan 2020-ban elkészülhetnek a tervek. A két projekt időigénye eltérő, a nyugati, vagyis az 11-es főút és az M1-es közötti majdani szakaszon előrébb tartanak a munkával.
A déli szakasz felújítása hamarabb befejeződhet. Ez a beruházás már szerepelt az IKOP éves fejlesztési tervében is, de a kormány most 38,4 milliárd forintot is rendelt mellé. A Magyar Közlönyben megjelentek szerint tehát felújítják a körgyűrű M6-os autópálya és 51-es számú főút közötti szakaszát, sőt a nagyobb teherbírás érdekében az aszfaltréteget betonra cserélik. A munkát a Deák Ferenc híd (Hárosi Duna-híd) mederhíd-felszerkezetének cseréje nélkül hajtják végre.
A kabinet már korábban döntött a Galvani úti Duna-híd megépítéséről, de az ötlet a pesti oldal érintett lakosainak nem tetszett, mert a hídról az út egy zöldövezeten, egy kiserdőn haladt volna át, amelynek a megmentéséért demonstrációkat szerveztek. Vélhetően ezért határozott most úgy a kormány, hogy a kapcsolódó úthálózat tervezésénél figyelemmel kell lenni a fejlesztéssel érintett természeti értékekre.
A kabinet arról is döntött, hogy a Galvani utca és az Illatos út vonalában megépítendő új, kötöttpályás közlekedéssel együtt kétszer három forgalmi sávos Duna-hídra nemzetközi tervpályázatot írjanak ki, az építési engedélyezési tervdokumentáció elkészítése előtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.