Jól áll az autónak a határozott vonalvezetés, és az is, hogy a nagyobb XC90-eshez képest itt már látunk íveket is a karosszérián. Egy R-Design modellt teszteltünk, melynek megkülönböztető színe az R-Design kék metál fantázianevű fényezés. Az autó megjelenését a visszafogott spoilerek és a nagy méretű, esztergált felületű felnik teszik sportossá.
Az utastérben is egyértelmű a családi rokonság, a műszerfal meghatározó eleme a központi érintőképernyő. Ez azonban sajnos kissé nehezen kezelhető és logikátlan menürendszert rejt, például a vetített kijelző megjelenítését kétféle, teljesen eltérő módon elérhető menüből lehet kezelni. Ott van segítségnek a több száz oldalas kezelési könyv, de nincsenek benne hivatkozások a menüre. Többlépéses folyamatot kell végrehajtani az egyes menüpontok eléréséhez ahelyett, hogy egy képernyőérintéssel odajutnánk. A befújt levegő hőmérsékletének megváltoztatása is odafigyelést igényel, a képernyő teljes magasságát betöltő skálán kell eltalálni a megfelelő pontot – ez vezetés közben el is vonhatja a figyelmet. Kár, mert egyébként kitűnő minőségű anyagokból, profi módon rakták össze az utasteret. Apró figyelmességként mindenfelé pici, esetenként stilizált svéd lobogókat lehet felfedezni. A motorindító kapcsoló és az üzemmódválasztó a kardánalagúton kapott helyet, ezek mellett találunk néhány használható tárolót, a könyöklő alatti nagy rekeszt a CD-tár tölti meg, a fennmaradó rész zegzugos. Nagy méretűek és kényelmesek az ülések, elöl akár masszázsfunkcióval is rendelkezhetnek. Hátul bőven van hely, a könyöklő is kellemesen magasan helyezkedik el, s az itt ülők külön szabályozhatják a befújt levegő hőmérsékletét.
A csomagtér alaphelyzetben mindössze 455 literes, hiszen esetünkben a padló alatt nincs 50 literes rejtekhely, ott a – Chao Yang márkájú – szükségpótkerék utazik a légrugózás tartályainak kíséretében. A két részre osztott támla hátulról, a jobb oldalfalban elhelyezett kapcsolókkal is ledönthető, itt találjuk még a légrugósüllyesztőt: ennek megnyomása után körülbelül 5 centivel alacsonyabbra kell csak emelnünk a csomagokat.
Bonyolult konstrukció a D5-ös dízel. Rögtön három feltöltője is van, egy elektromos légsűrítő, amely egy légtartályból fújja meg a turbófeltöltőt, hogy gyorsabban felpörögjön, van egy változó geometriás kicsi és egy nagy méretű, fix geometriás turbó is. A gyakorlatban ebből annyit érzékel az ember, hogy lehúzott ablaknál rengeteg fújtatást és fütyülést hall, a sofőr pedig gázadásra gyors reakciót kap. Ha nem padlózza le a gázpedált, nem kell várnia arra, amíg a nyolcfokozatú automatikus váltó visszakapcsol, a 480 newtonméteres maximális nyomaték miatt anélkül is kellemesen megindul az alaphangon 1,8 tonnás szabadidő-autó. Az összkerékhajtás támogatja a sportos vezetést, gyors kanyarban több nyomatékot küld hátra, így egy kicsit megindul az XC60-as hátulja, de mielőtt még baj lenne ebből, közbelép a menetstabilizáló. Ilyenkor látványos karosszériadőléssel kell számolni, ha nem kapcsol át az ember a dinamikus üzemmódba. Utóbbi bekeményíti a légrugókat, ami a 20 colos felnik mellett bizony rázós haladást eredményez, Comfort módban viszont egészen jól kisimítja az úthibákat a rugózás.
Ami az anyagiakat illeti, a Volvo nagyjából 13,2 millió forintos indulóárral kínálja az XC60-ast.
Dízelből most 190 lóerő az alapszint, később lesz ennél gyengébb, 150 lóerős is, míg a csúcsot az általunk próbált, 235 lóerős D5-ös jelenti. A vetélytársakhoz képest kisebbek az ugrások az egyes teljesítményszintek között, hiszen a svédeknél csak a perifériák változnak, maga a motorblokk azonos. Az automatikus váltó felára 700 ezer forint, de a D5-nél már széria. Az egyes felszereltségek között 400 ezer forintos lépcsők vannak, és prémiumautóról lévén szó, az extra felszerelések listája is hosszú. Ezen találjuk a 736 ezer forintos légrugózást, de érthetetlen módon a hátsó keresztirányú forgalomfigyelőt is, amellyel rögtön hátsó ütközést figyelő segéd is jár 184 ezer forintért – ezek ráadásul meglévő érzékelőket használnak, tehát csak a funkcióért kérnek pénzt. Ezen az árszinten ez garasoskodásnak tűnik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.