A világ egyik legnépszerűbb azonnali üzenetküldő megoldását, a Messengert is eléri a Facebooknál az év elején indult átalakítási hullám. A mintegy 1,3 milliárd felhasználót érintő változásokról David Marcus, a szolgáltatásért felelős vezető számolt be egy posztban.
Mint írta, az elmúlt két évben számos új funkció indult el a megoldásban, keresték azokat az elemeket, amelyekkel meg tudják különböztetni magukat a piacon a hasonló alkalmazásoktól. Ez azonban azt is eredményezte, hogy túlzsúfolttá vált a Messenger. A módosításokkal ezen a helyzeten próbálnak változtatni.
David Marcus ugyan pontos részleteket nem árult el arról, hogy mi tűnik el és milyen újdonságok jelennek majd meg a szolgáltatásban, ám néhány főbb elemet kiemelt posztjában. Így például a valós idejű kommunikációt, és ennek kapcsán azt, hogy vészhelyzetben milyen hasznos lehet ez a funkció.
Ebből arra lehet következtetni, hogy elképzelhető, a Facebook Safety Check szolgáltatásának része lesz majd a Messenger is. A Group Chat, vagyis csoportos csetelés már elérhető funkció, ám ezen a területen is újításokra készülnek idén, könnyen lehet, hogy valamilyen videós megoldással lepik meg a felhasználókat.
A múlt évben 17 milliárd videócsetes beszélgetés volt a Messengeren, ez kétszer annyi, mint egy évvel korábban.
Az üzenetküldő alkalmazás használói számára egyre fontosabb a szöveges üzenetek mellett a vizuális kommunikáció. Tavaly 500 milliárd emodzsit és 18 milliárd GIF-et küldtek a megoldáson keresztül egymásnak.
Két változás viszont a cégek számára lesz fontos. Egyrészt a célok között szerepel, hogy az ügyfélkapcsolatok kezelésében is bevethető platformmá fejlesszék a Messengert, másrészt a jelenleginél több marketinglehetőséget kínálnának a vállalkozásoknak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.