BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az eddigi legerősebb és leggyorsabb Corvette végsebessége 338 km/óra

A 6,2 literes lökettérfogatú V8-as motorral szerelt Chevrolet 766 lóerővel sokkolja az ellenfeleket.

Az aktuális C7-es nemzedék kapcsán sokáig cikkezett az amerikai szaksajtó, hogy mivel már a Z06-os verzió is 650 lóerős, nem folytatják tovább a teljesítményháborút, és elvetik a ZR1-es fejlesztésének lehetőségét. A Chevy azonban mégsem nyugodhatott bele, hogy a vetélytársak egymás után jönnek ki utcai versenyautóikkal, így nagy titokban elkészült az eddigi legerősebb és leggyorsabb utcai Corvette: a 766 lovas és óránkénti 338 kilométeres végsebességű fenevad ellenfele a Porsche 911 GT2 RS vagy akár a Lamborghini Huracán Performance lehet. Merthogy a ZR1-es filozófiája is azonos az említett modellekével, vagyis a jövevényt elsősorban pályahasználatra tervezték, de utcán is használható a torpedó.

A ZR1-esben a General Motors legújabb fejlesztésű, LT5-ös blokkja dolgozik
Forrás: MW

A ZR1-esben a General Motors legújabb fejlesztésű, LT5-ös blokkja dolgozik. Nem egy túlbonyolított turbós motorról vagy csillagászati fordulatszámra képes atmoszferikus blokkról van szó. A Chevy a régi, bevált receptet választotta: fogj egy hatalmas, 6,2 literes lökettérfogatú V8-as, egyszerű felépítésű, hengerenként kétszelepes motort, és rakj rá egy kompresszort – downsizingről természetesen szó sem lehet. A 766 lóerő és a 969 newtonméter párosa magáért beszél, még belegondolni is fáj, mit kapnak majd a hátsó abroncsok. A feltöltő és az intercooler akkora helyet foglal, hogy a technika szó szerint kilóg a gépháztetőből, a fedél lecsukása után is látszik a karbon motorburkolat. Ami az erőátvitelt illeti, a Corvette ZR1-es az utolsó, kézi váltóval is elérhető szupersportkocsik egyike, a hétgangos manuális erőátvitel helyett azonban nyolcfokozatú automatikus váltó is kérhető. Így az újdonság az első ZR1-es, mely kuplungpedál nélküli kivitelben is rendelkezésre áll.

Az új szuper-Corvette könnyen felismerhető: egyrészt itt van az említett gépháztető, másrészt mélyre húzott spoilerek, hatalmas légbeömlők és fix hátsó szárny jellemzi. A ZR1-es két aerocsomaggal rendelhető, a standard alacsony szárny inkább a magas csúcssebességre hegyezi ki az autót, az imbuszkulccsal két fokozatban is állítható magas szárnyú változat pedig a maximális leszorítóerő elérését szolgálja. Ami a fékeket illeti, az újdonsághoz alapáron járnak az olasz Brembótól érkező karbon-kerámia tárcsák.

Az utolsó nagy dobás

A tavasztól elérhető nagyágyú minden bizonnyal a Chevy utolsó nagy dobása a C7-es Corvette sorozatban. Az biztos, hogy ennél szebben nem is búcsúzhatna a széria, amely vélhetően az utolsó orrközépmotoros generáció. A C8-as nemzedéknél az amerikaiak középmotoros építésmódot alkalmaznak majd.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.