Az aktuális C7-es nemzedék kapcsán sokáig cikkezett az amerikai szaksajtó, hogy mivel már a Z06-os verzió is 650 lóerős, nem folytatják tovább a teljesítményháborút, és elvetik a ZR1-es fejlesztésének lehetőségét. A Chevy azonban mégsem nyugodhatott bele, hogy a vetélytársak egymás után jönnek ki utcai versenyautóikkal, így nagy titokban elkészült az eddigi legerősebb és leggyorsabb utcai Corvette: a 766 lovas és óránkénti 338 kilométeres végsebességű fenevad ellenfele a Porsche 911 GT2 RS vagy akár a Lamborghini Huracán Performance lehet. Merthogy a ZR1-es filozófiája is azonos az említett modellekével, vagyis a jövevényt elsősorban pályahasználatra tervezték, de utcán is használható a torpedó.
A ZR1-esben a General Motors legújabb fejlesztésű, LT5-ös blokkja dolgozik. Nem egy túlbonyolított turbós motorról vagy csillagászati fordulatszámra képes atmoszferikus blokkról van szó. A Chevy a régi, bevált receptet választotta: fogj egy hatalmas, 6,2 literes lökettérfogatú V8-as, egyszerű felépítésű, hengerenként kétszelepes motort, és rakj rá egy kompresszort – downsizingről természetesen szó sem lehet. A 766 lóerő és a 969 newtonméter párosa magáért beszél, még belegondolni is fáj, mit kapnak majd a hátsó abroncsok. A feltöltő és az intercooler akkora helyet foglal, hogy a technika szó szerint kilóg a gépháztetőből, a fedél lecsukása után is látszik a karbon motorburkolat. Ami az erőátvitelt illeti, a Corvette ZR1-es az utolsó, kézi váltóval is elérhető szupersportkocsik egyike, a hétgangos manuális erőátvitel helyett azonban nyolcfokozatú automatikus váltó is kérhető. Így az újdonság az első ZR1-es, mely kuplungpedál nélküli kivitelben is rendelkezésre áll.
Az új szuper-Corvette könnyen felismerhető: egyrészt itt van az említett gépháztető, másrészt mélyre húzott spoilerek, hatalmas légbeömlők és fix hátsó szárny jellemzi. A ZR1-es két aerocsomaggal rendelhető, a standard alacsony szárny inkább a magas csúcssebességre hegyezi ki az autót, az imbuszkulccsal két fokozatban is állítható magas szárnyú változat pedig a maximális leszorítóerő elérését szolgálja. Ami a fékeket illeti, az újdonsághoz alapáron járnak az olasz Brembótól érkező karbon-kerámia tárcsák.
Az utolsó nagy dobás
A tavasztól elérhető nagyágyú minden bizonnyal a Chevy utolsó nagy dobása a C7-es Corvette sorozatban. Az biztos, hogy ennél szebben nem is búcsúzhatna a széria, amely vélhetően az utolsó orrközépmotoros generáció. A C8-as nemzedéknél az amerikaiak középmotoros építésmódot alkalmaznak majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.