A többi között a Cartier, a Montblanc, a Piaget és az IWC márkákról ismert cégóriás árfolyamhatásoktól szűrt forgalma 3,12 milliárd euróra nőtt, ami az 5,9 százalékos elemzői várakozások helyett 7 százalékos bővülés 2016 záró negyedévéhez képest. A cég árfolyama a bejelentésre 1,3 százalékot erősödött a zürichi tőzsdén.
Nyereségadatokat ezúttal nem közöltek, ám a Richemont-nak annyira nem mehet rosszul, ha a szeptemberrel zárult fél év 80 százalékkal 974 millió euróra gyarapodó adózott eredményét nézzük. A piaci bizonytalanságokkal terhelt 2016-os évet követő luxusipari fellendülés motorja Ázsia – ott is elsősorban Kína és Hongkong – volt, amely az összbevétel 38 százalékát adta. Sokat számított, hogy a kínai korrupcióellenes büntető hadjárat lecsengett, ezért ismét bátrabban költenek ékszerekre a helyiek: Ázsiában (Japán nélkül) a forgalom 11 százalékkal nőtt.
A Richemont öröme azonban nem lehetett felhőtlen. Amíg fő versenytársai, az LVMH és a Hermes gyártókapacitásaik növelésére fordították a többletforrásaikat, a Richemont az értékesítési hálózatának észszerűsítésével volt elfoglalva, s azzal, hogy a kereskedői partnereinél felhalmozódott hatalmas eladatlan órakészleteket visszavásárolja. Burkhart Grund pénzügyi igazgató szerint a hagyományos, kisebb független szaküzletekre építő órakereskedelem ideje láthatóan lejárt, ezért döntöttek az értékesítési hálózatuk csökkentéséről. A Bloombergnek nyilatkozó Luca Solca, a BNP Paribas elemzője úgy látja, hogy a Richemont tanult a múlt hibáiból, és a viszonteladói hálózathoz kötődő eladásai fokozatosan ismét növekedni fognak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.