A tanácsadó cég több mint ezer felsővezető megkérdezésével készült, költséggazdálkodási stratégiákra összpontosító felmérése szerint a cégek 86 százaléka nagy hangsúlyt fektet a költségcsökkentésre. A vállalkozások 45 százaléka célzott meg kevesebb, mint 10 százalékos költségcsökkentést, azonban a cégek közel kétharmadának, 63 százalékának így sem sikerült elérnie a céljait.
A digitális technológiák korszakának kezdetén a vállalkozásoknak két választásuk van: új technológiákat alkalmaznak, és kihasználják a stratégiai költséggazdálkodásban rejlő lehetőségeket, vagy maradnak az idejétmúlt és egyáltalán nem hatékony, a nyereségesség növelésére összpontosító modelleknél.
Bár a vállalkozások rendkívül komplex és dinamikus üzleti környezetben működnek, a világcégek jelentős része, 40 százaléka ugyanazokat a sztenderd költséggazdálkodási technikákat alkalmazza, és rugalmatlan, rövid távú megoldásokra hagyatkozik, mint amilyen például a kiadások csökkentése. Ezek a módszerek a legtöbb esetben képtelenek megfelelni a folyamatosan átalakuló prioritásoknak.
Az elterjedőben lévő digitális megoldások, például a kognitív technológiák, az adatelemzés, a robotika és az automatizálás is egyre inkább a hatékony költséggazdálkodás motorjaivá válnak
– mutatott rá Mérth Balázs, a Deloitte Magyarország tanácsadási üzletágának vezető partnere. A digitális technológiákat aktívan alkalmazó cégek esetében olyan, stratégiai szintű átalakulás várható, amely egész iparágakat formálhat át gyökeresen, és akár 30 százalékos, vagy azt meghaladó mértékű, fenntartható költségcsökkentést is eredményezhet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.