Az autóipari szakemberek szerint az ágazat összeolvadások egész sorozata előtt áll, különösen a tömeggyártók nem kerülhetik el a fúziókat, ha nem akarják elveszíteni a túlélésért folytatott harcot a technológiai gigászok ellen – mondta pénteken Dieter Becker a KPMG tanácsadó cég iparági szakértője Frankfurtban, a témában készült új tanulmány bemutatásakor.
Ha az autógyártók nem akarnak pusztán „acélhajlítóvá” degenerálódni, akkor a jelenlegi versenyben csak közösen tudnak továbblépni – idézi a szakembert a Finanzen.net német internetes pénzügyi lap az eseményről készült beszámolójában.
Az 50 legnagyobb gépjárműgyártó vállalat összesített értéke már csak a 15 legnagyobb technológiai vállalat piaci kapitalizációjának 20 százalékát teszi ki, szemben a 2010-es 40 százalékkal – mondta Becker. Ezekből a számokból kiderül, hogy a digitális cégek másik bajnokságban játszanak. A jelenleg még rendelkezésre álló pénzkészletek dacára az autógyártást a teljes talajvesztés fenyegeti a jövőben.
Már elkezdődött az a folyamat, melynek során például a Google (Alphabet) kapcsolt vállalkozásaként működő Waymo, az Apple és sok más jelenleg saját autógyártással nem rendelkező technológiai cég benyomul az ágazatba, különösen az információs technológia által vezérelt részterületek, mint például az önvezető autók gyártása vagy a sofőrközvetítő szolgáltatások révén.
A tanulmány készítése során a KPMG világszerte több mint 900 járműipari és technológiai vezetőt, valamint több mint 2100 fogyasztót kérdezett meg. A vezetők háromnegyede (74 százalék) úgy véli, hogy a Nyugat-Európában gyártott autók aránya a jelenlegi 15 százalékról 2030-ra 5 százalék alá csökken. Az autókereskedők száma is drasztikusan vissza fog esni. A felmérés szerint a döntéshozói pozícióban lévő megkérdezettek több mint fele azzal számol, hogy 2025-re az autókereskedések száma 30-50 százalékkal fog csökkenni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.