BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ezekre a termékekre hajtottunk tavaly év végén

Jelentősen változott a vásárlók által tájékozódásra használt platformok aránya – derült ki a Mall.hu közleményéből. 2017 végén igen változatos termékeket vásároltak a felhasználók az internetes kiskereskedelmi szolgáltatónál.

Változatos képet mutatott a 2017-es év végi internetes vásárlási láz eladási darabszám szerinti top 3 sztárterméke Lengyelországban, Horvátországban, Szlovákiában, Szlovéniában és Magyarországon. Az online vásárlások dobogójának első helyezettje egy mosogatógép-tabletta lett, a második egy varrógép, míg a dobogó legalsó fokán a Catan telepesei társasjátékot találhatjuk – áll a Mall.hu közleményében.

A regionális összesítő statisztikából egyúttal kiderül, hogy

2016-ról 2017-re jelentősen változott a vásárlók által tájékozódásra használt platformok aránya.

Tavaly a legnagyobb arányú okostelefon-használat (a látogatók 57,1 százaléka) Horvátországban volt tapasztalható, második helyezett Szlovákia 45,7 százalékkal, harmadik pedig Szlovénia volt 42,7 százalékkal.

AFP PHOTO / GABRIEL BOUYS

A Mall Group 2017-es statisztikája szerint ugyanakkor

a legdinamikusabban Magyarországon terjed az okostelefonok használata az asztali gépek és a tabletek rovására.

Míg 2016-ban csupán a magyar vásárlók 29,2 százaléka, addig 2017-ben már 40,8 százalék látogatta okostelefonról a Mall.hu webáruházat a Black Friday napján, ami egy év alatt csaknem 40 százalékos növekedést jelent.

Figyelemre méltó adatokat nyújt az országok közötti összehasonlítás a Mall Group webáruházak látogatóinak nemi és életkori összetétele terén is.

A legnagyobb arányban (48,4 százalékban) Magyarországon érdeklődnek és vásárolnak a hölgyek a webáruházakbanmíg Szlovákiában ez az arány csak 41, Lengyelországban pedig 43 százalék.

Az aktív és az online kereskedelmi szolgáltatásokra nyitottabb, 25-34 éves korosztály Szlovákiában a webáruházak látogatóinak csaknem 40 százalékát adja, Szlovéniában, Csehországban és hazánkban viszont csak a 32 százalékát.

Forrás: AFP

A 35-44 év közöttiek a webáruházakban legaktívabbak Szlovéniában, ott ők teszik ki a látogatók 37,3 százalékát, a legpasszívabbak Csehországban, 25,6 százalékkal, míg Magyarországon ez a korcsoport a Mall.hu látogatóinak 31,8 százalékát tette ki a 2017-es Black Friday során.

Kiemelésre érdemes továbbá, hogy a nyugdíjas korosztály Szlovákiában a látogatók 2 százalékát adta, míg Csehországban a nyugdíjasok jóval aktívabbak ezen a téren, hiszen 2017 végén ők tették ki a Mall.cz látogatóinak 5,27 százalékát. A magyar nyugdíjasok ugyanebben az időszakban a Mall.hu látogatóinak 3,71 százalékát adták, vagyis elmondható, hogy hazánkban ez a generáció nyitott az új vásárlási módokra.

A Mall Group egyébként a 2017-es Black Friday során átlépte az akció üzletfejlesztésénél célkitűzésként megjelölt 1 milliárd cseh koronás árbevételt, ami 11 milliárd forint feletti forgalmat jelent az akció során.

A gondos tervezésnek köszönhetően a kiszállítások során sem léptek fel akadályok, ami a vásárlói elégedettségi mutatók pozitív változásában is megmutatkozott.

https://www.vg.hu/vallalatok/milliardokat-szortunk-el-tavaly-ev-vegen-753119/

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.