A blokkvonatokat eddig Ausztriában Villachban, Szlovákiában Párkányban, Magyarországon pedig Sopronban és Budapesten állították össze, néha pedig Belgrádban is, ahol a már vonattá szervezett szerelvények egy részéhez csatolták a Villachból érkező kocsikat. Ez azonban annyi tolatást, kocsivizsgálatot, állomási adminisztrációt és más műszaki műveletet igényelt, ahány gyűjtőponton átment a küldemény. Ráadásul az állomásokon eltöltött, akár többnapnyi tartózkodás is rontotta a megoldás hatékonyságát.
Az RCH ezenkívül azért is döntött az egyetlen gyűjtőpont használatáról, mert a tíz évvel ezelőtti, évi mintegy 3000 vonat helyett az utóbbi években már csak körülbelül 800 szerelvényt kell délkeletre továbbítania, az idén pedig várhatóan 600-at. A csúcsévekben a DB Schenkerrel közösen bonyolított üzlet évi tízmillió eurónál is nagyobb árbevételt generált. Januártól az RCH a Schenkertől függetlenül közlekedteti a balkáni vonatokat, amelyek ferencvárosi összeállításával több nappal rövidül a menetidő, csökkennek a költségek, és javulhat a szolgáltatás minősége is. A vonatok szervezésébe és irányításába beszáll a Rail Cargo Logistics Hungaria is egy új diszponálási központtal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.