Nyílt levelében a hajóbalesete miatt otthon lábadozó Murdoch úgy fogalmazott, hogy nem a Facebook és a Google elmúlt időszakban tett bejelentései a lényeges dolgok, hanem az, hogy
megosszák a minőségi tartalmakból származó bevételeiket a cikkeket eredetileg közlő sajtóorgánumok kiadóival.
Emlékeztetett rá, hogy ezt a modellt a kábelszolgáltatók már alkalmazzák. Rupert Murdoch szerint e pénzügyi kompenzálásnak nem lenne nagy hatása a Facebook profitjára, viszont kedvező hatással lenne a tömegtájékoztatásra és egészében az újságírói szakmára.
A Facebook még októberben jelentette be, hogy esetleg fizetős szolgáltatást vezet be: a platformján megjelenő cikkekhez történő hozzáférésért a felhasználóknak fizetniük kell, s a Facebook majd e befolyó összegből fizeti a tartalmak utáni honoráriumot a médiatulajdonosoknak. Hasonló értelmű bejelentést tett a Google is.
A Facebook továbbá pénteken közzétette: a „hamis hírek” ellen meghirdetett küzdelme jegyében közvetlenül a felhasználóihoz fordul majd, hogy fejtsék ki véleményüket egy-egy sajtóorgánum megbízhatóságáról és általában a fellelhető információs források mibenlétéről.
A számos tekintélyes sajtóorgánumot, például a The Times és a Wall Street Journal lapokat, illetve a Sky News és a Fox News hírtelevíziót birtokló Rupert Murdoch azonban kevesli e „korrekciós intézkedéseket”, amelyek megítélése szerint sem kereskedelmileg, sem társadalmilag, sem pedig az újságírás szempontjából nem megfelelőek.
A médiatulajdonos a professzionális újságírás társadalmi értékességének elismerésére szólította fel a két közösségi médium vezetőitől.
Az ausztrál születésű, amerikai állampolgár Murdoch aggodalmát fejezte ki a közösségi média „átláthatóságának komoly hiánya” miatt is. Bár hozzátette: Mark Zuckerberg, a Facebook tulajdonosa „komoly ember”.
Samidh Chakrabarti, a Facebook civil kapcsolatokért felelős vezetője hétfőn azt hangoztatta: az internet – éppen a hamis hírek miatt – károkat okozhat még egy jól működő demokráciában is. Elemzők szerint ezzel ismét megerősítette azt, amit Zuckerberg még január elején ismert el: a 2016-os amerikai elnökválasztás évében a Facebook alábecsülte saját szerepét az „álhírek” népszerűsítésében, és nem időben és nem hatékonyan lépett fel ellenük.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.