BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hazai cégek fogtak össze az önvezető autókért

Informatikai, elektronikai és járműipari cégek részvételével megalakult a Zalai Önvezető Jármű Klaszter az intelligens közlekedési rendszerek kutatás-fejlesztési és innovációs kapacitásainak összekapcsolására.

Informatikai, elektronikai és járműipari cégek részvételével megalakult a Zalai Önvezető Jármű Klaszter, amelynek célja az intelligens közlekedési rendszerek kutatás-fejlesztési és innovációs kapacitásainak összekapcsolása – közölte az egyik kezdeményező, a T-Systems Magyarország Zrt. pénteken.

Forrás: Shutterstock

A Zalai Önvezető Jármű Klaszter alapítója az AVL Autókut Mérnöki Kft., az innogy Hungária Kft. – amelyet az ELMŰ Nyrt. képvisel -, a Cisco Systems Magyarország Kft., az Ericsson Magyarország Kft., a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. és a T-Systems Magyarország Zrt. A klaszter szerdai alapító ülésén Kaszás Zoltánt, a T-Systems Magyarország vezérigazgatóját választották elnöknek.

A közlemény szerint a klaszter zalaegerszegi járműipari tesztpálya fejlesztéséhez kíván hozzájárulni, innovációs együttműködési keretet nyújt a szükséges termékek kifejlesztéséhez.

Az Európában is egyedülálló, önvezető járművek vizsgálatára is alkalmas zalaegerszegi járműipari tesztpálya 42 milliárd forintos állami beruházással, 250 hektáros területen épül Zalaegerszegen. A város környékén kialakítandó 5G-s informatikai hálózattal is összehangolva készülő tesztpálya közvetve és közvetlenül mintegy 350 új mérnöki álláshelyet teremt.

Speciális mérőeszközt tol egy munkás az épülő járműipari tesztpálya aszfaltozása során Zalaegerszegen 2017. szeptember 13-án. A 40 milliárd forintból épülő, 250 hektáros beruházás elsődleges célja az önjáró és elektromos autók fejlesztése, tesztelése lesz.
Forrás: MTI Fotó: Varga György

A Nemzetgazdasági Minisztérium korábbi közlése szerint a beruházás első ütemében egyebek közt a fékteszteket lehetővé tévő zóna és a járművek kezelhetőségi pályája épül meg, illetve az autonóm járművek vizsgálatát lehetővé tévő zóna. Mindezek mellett kiépül a szükséges kommunikációs technológia és a kiszolgáló létesítmények egy része.

A második fázisban, 2018-tól megépül a nagysebességű viszonyokra alkalmas ovális pálya, tovább fejlesztik a járműdinamikai tesztelemeket és újabb kiszolgáló épületeket hoznak létre. A teljes beruházás a tervek szerint 2019 végére készülhet el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.