Riz Levente XVII. kerületi polgármester közölte: hamarosan elkészülnek a 2-es metróvonal és gödöllői HÉV összekötésére, valamint a rákoskeresztúri szárnyvonal kialakítására vonatkozó projekt engedélyezési tervei, és az öt ütemre osztott projekt első két üteme 2019 második felében rendelkezhet majd jogerős építési engedéllyel.
Mint mondta, az a probléma, hogy az érintett kerületekben nem elegendő a közösségi közlekedés kapacitása, ezért nagyon sokan autóval közlekednek, ami dugókat, zaj- és környezetszennyezést is okoz.
A fejlesztés – amely közvetlenül megközelítőleg 320 ezer ottélőt érintene – rendezné és radikálisan növelné a közösségi közlekedés kapacitását, kiváltható lenne számos buszjárat és csökkenne a légszennyezés
- mutatott rá Riz Levente hozzátéve, hogy az utazási idő is radikálisan csökkenne: Rákoskeresztúr Városközpontból 25 perc alatt lehetne a Deák térre érni, a mostani egy órás utazási idő helyett.
Az ütemeket ismertetve Riz Levente elmondta, az első – Cinkotáig tartó – ütemben valósulna meg az Örs vezér terén a 2-es metró és a HÉV összekötése. Másodikként alakítanák ki a rákoskeresztúri szárnyvonalat, a harmadik ütemben a Cinkotától Gödöllői tartó szakasz, a negyedikben a Csömörig tartó szakasz korszerűsítése valósulna meg. Az ötödik ütemben valósulhatna meg a Hungaroring elérése.
Kovács Péter (Fidesz-KDNP) XVI. kerületi polgármester azt mondta, remélik, hogy a kormány támogatja majd a projektet, és a következő európai uniós támogatási ciklusban elindulhat a beruházás első üteme.
Tarlós István főpolgármester közölte: támogatja a két polgármester kezdeményezését, és a főváros a kerületekkel „erőteljes lobbizásba” kezdett, hogy a projekt megvalósuljon. A főváros korábban biztosított forrást a tervezésre – mondta megjegyezve azt is, hogy a metró és a HÉV összekötés jogi értelemben már nem a főváros kompetenciája, mert a HÉV-eket visszakapta az állam.
Kérdésekre válaszolva Tarlós István elmondta, a projekt anyagi fedezetét jelentős részben nem a fővárosnak kell biztosítani.
A közreadott sajtóanyag szerint az első ütem 106,5 milliárdba, a második 127, a harmadik 38,5, a negyedik 1,3, az ötödik 5,3 milliárd forintba kerülne.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.