Tavaly a negyedik negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 56 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely 2 perccel kevesebb, mint az előző év ugyanezen időszakában – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból. A 18-49 kereskedelmi szempontból legfontosabb, ők átlagban 3 óra 54 percet töltöttek tévénézéssel, amely pontosan ugyanannyi, mint egy évvel korábban. Az 50 év felettiek naponta átlagosan 6 óra 42 percet ültek a képernyő előtt, 1 perccel mérsékelve az egy évvel korábban mért napi átlagos tévénézési idejüket.
A felmérés szerint időnk 30 százalékát sorozatokra, vígjátékokra és akciófilmekre fordítottuk. A napi átlagos tévénézési idő felét, 51,3 százalékát fordították a nézők az általános szórakoztató csatornák csoportjára, amely 2017-től már a TV2, RTL Klub, M3, Duna TV és Duna World csatornákkal együtt összesen 27 csatornát foglal magában. A filmcsatornák csoportja a második legnépszerűbb, míg a harmadik helyezés a hírcsatornáké lett 7,7 százalékkal. Őket követi a gyerekcsatornák csoportja 6 százalékkal, szorosan mögötte az ismeretterjesztőkkel.
A kereskedelmi reklámok 12,8 százalékot szakítottak ki a teljes műsoridőből, és szinte azonos arányban részesedtek a tévénézési időből is, vagyis lényegében ugyanannyi időt szántak a nézők reklámfilmek és szórakoztató jellegű műsorok megtekintésére.
Naponta átlagosan mintegy 30 ezer reklámfilm került adásba a Nielsen által szpotszinten vizsgált csatornákon, ami 6 808 plusz reklámfilmet jelentett 2016 negyedik negyedévéhez képest. A reklámfilmek számának növekedése ellenére azonban 225 ezerrel csökkent a reklámok napi átlagos elérése a 4 évnél idősebb, tévével rendelkező háztartásban élők körében, és így naponta átlagosan 6,18 millió főt értek el legalább egyszer.
Ugyanakkor az egy főre jutó napi átlagos reklámnézési idő 31-ról 34 percre növekedett, és egy elért fő naponta átlagosan 120 reklámfilmet tekintett meg – tizenhéttel többet, mint egy évvel korábban.
A napi fogyasztási cikkek (FMCG termékek) hirdetési rangsorában az első helyre a „szeletes csokoládé” került, második a „kávé”, a harmadik helyen pedig a „arckrémek” termékosztályának televíziós hirdetései álltak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.