BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kevesebbet tévéztünk tavaly

A tavalyi negyedik negyedévében a teljes népesség kevesebb időt töltött a televízió előtt, mint az előző év ugyanezen időszakában a Nielsen Közönségmérés adatai szerint.

Tavaly a negyedik negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 56 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely 2 perccel kevesebb, mint az előző év ugyanezen időszakában – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból. A 18-49 kereskedelmi szempontból legfontosabb, ők átlagban 3 óra 54 percet töltöttek tévénézéssel, amely pontosan ugyanannyi, mint egy évvel korábban. Az 50 év felettiek naponta átlagosan 6 óra 42 percet ültek a képernyő előtt, 1 perccel mérsékelve az egy évvel korábban mért napi átlagos tévénézési idejüket.

Forrás: AFP

A felmérés szerint időnk 30 százalékát sorozatokra, vígjátékokra és akciófilmekre fordítottuk. A napi átlagos tévénézési idő felét, 51,3 százalékát fordították a nézők az általános szórakoztató csatornák csoportjára, amely 2017-től már a TV2, RTL Klub, M3, Duna TV és Duna World csatornákkal együtt összesen 27 csatornát foglal magában. A filmcsatornák csoportja a második legnépszerűbb, míg a harmadik helyezés a hírcsatornáké lett 7,7 százalékkal. Őket követi a gyerekcsatornák csoportja 6 százalékkal, szorosan mögötte az ismeretterjesztőkkel.

A kereskedelmi reklámok 12,8 százalékot szakítottak ki a teljes műsoridőből, és szinte azonos arányban részesedtek a tévénézési időből is, vagyis lényegében ugyanannyi időt szántak a nézők reklámfilmek és szórakoztató jellegű műsorok megtekintésére.

Naponta átlagosan mintegy 30 ezer reklámfilm került adásba a Nielsen által szpotszinten vizsgált csatornákon, ami 6 808 plusz reklámfilmet jelentett 2016 negyedik negyedévéhez képest. A reklámfilmek számának növekedése ellenére azonban 225 ezerrel csökkent a reklámok napi átlagos elérése a 4 évnél idősebb, tévével rendelkező háztartásban élők körében, és így naponta átlagosan 6,18 millió főt értek el legalább egyszer.

Ugyanakkor az egy főre jutó napi átlagos reklámnézési idő 31-ról 34 percre növekedett, és egy elért fő naponta átlagosan 120 reklámfilmet tekintett meg – tizenhéttel többet, mint egy évvel korábban.

A napi fogyasztási cikkek (FMCG termékek) hirdetési rangsorában az első helyre a „szeletes csokoládé” került, második a „kávé”, a harmadik helyen pedig a „arckrémek” termékosztályának televíziós hirdetései álltak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.