Mindössze két év alatt öt nappal nőtt, 27,8-ről átlagosan 32,7 napra emelkedett az előfoglalások időtartama a hazai szálláspiacon. A nyári szezonra még ennél is korábban, a tervezett indulás előtt átlagosan már 42 nappal, a hosszú hétvégékre pedig 95-120, sőt tavaly a késői húsvétra már 128 nappal előbb lefoglalták szállásukat a biztos pihenést tervezők – tudta meg a Világgazdaság Drávai-Mészáros Judittól, a Szallas.hu marketingmenedzserétől. A legjobb ár-érték arányú szolgáltatást nyújtó, jellemzően négycsillagos belföldi wellnesshotelekben a március 15-ét övező négynapos pihenésre, sőt már a húsvéti időszakra is nagyrészt elkeltek a szobák. Az átlagos foglalási idők nagy eltéréseket takarnak, a nyaralást szolgáló szálláscsomagok körében például egyre több a legalább 60 napos előfoglalás.
Az előfoglalási kedvezmények nem tűntek el, nyárra most még akár 10-15 százalékos kedvezményt is lehet kapni, de a későn ébredők idén is felárasan fognak tudni választani a maradék kínálatból az utolsó pillanatokban. Egyre inkább úgy tűnik, hogy a felpörgő turizmus eredményeként leáldozott a last minute ajánlatokra vadászók szerencsecsillaga, legalábbis ami az ünnepi időszakokat illeti.
A három-négy napos kikapcsolódást biztosító munkaszüneti és ünnepnapokat évről évre többen igyekeznek – jellemzően belföldi – utazással tölteni.
Ha az új év első napjaiban tapasztaltak szerinti ütemben zajlanak majd a foglalások, akkor rendkívül forgalmas év vár a belföldi turisztikai szolgáltatókra. A Világgazdaság kérésére a Szallas.hu elkészítette a 2018-ra beérkezett foglalások elemzését, eszerint az átlagos belföldi turista 63,4 ezer forintot költ, harmadmagával érkezik, és átlagosan 2,8 napig időzik többnyire valamelyik hazai fürdővárosban. Vagyis már rég nemcsak az érdekli a vendégeket, hogy hol fognak aludni és mit esznek, hanem egyre fontosabb, hogy mivel tölthetik el pihenésre szánt idejüket a kiszemelt régióban.
Mint Drávai-Mészáros Judit mondja, ajándék fürdőbelépőkkel és tematikus programokkal – vagy ajánlatokkal a környék kínálatából – ma már szinte kötelezően készülnek az élesedő versenyben egymásra licitálni kénytelen szállásadók.
Az ajándék fürdőbelépő ugyanolyan elhagyhatatlanná vált, mint szilveszterkor a pezsgős vacsora, a tűzijáték vagy a jövendőmondó asztrológus, vagy húsvétkor a gyerekeknek szervezett tojáskeresés és a kézműves-foglalkozások. Egyre több szálloda biztosít a normál időszakokban is házon belül programokat, és a gyerekeknek külön animátorokat ingyenesen is.
Lélektani határ nincs, bár egyre többet költenek nyaralásra és utazásra a magyarok, de azért jellemzően meg sem közelítik ezek az összegek a Szallas.hu rekordját, egy 1,2 millió forint értékű foglalást.
Igaz, a topszámlát egy 34 fős szilveszteri vendégcsapatnak állították ki, míg a legalacsonyabb érték visszamenőleg az a mindössze 2,1 ezer forintos szállásfoglalás, amely alá menni a jelenlegi árakon aligha lehet már. A lemondási arány első blikkre nem csekély, főszezonban csaknem 40 százalékos, amúgy 34 százalék körüli, de évek óta nagyságrendileg nem nőtt, igaz, nem is csökkent, vélhetően a kötbér nélkül lemondható előfoglalások következtében.
A több országban jelen lévő Szallas.hu a magyar vendégek részéről érkező előfoglalások időtávjának és számának jelentős emelkedését tapasztalja Horvátországba is, ami azt mutatja, hogy a szomszédos ország nyaralóhelyeinek kínálatát is érdemes gyorsan átböngészniük azoknak, akik oda szeretnének utazni a főszezonban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.