A Volkswagen a kínai autópiac 4 százalékos forgalomnövekedésére számít 2018-ban és ezzel nagyjából megegyező mértékben tervezi növelni saját eladásait is.
Az Audi, Skoda, Seat és VW márkákat forgalmazó Volkswagen Group China 4,18 millió autót adott el tavaly Kínában, 6 százalékkal többet mint 2016-ban és első alkalommal lépve át a négymilliós küszöböt.
A Volkswagen csoport a kínai autópiac mindkét sajátosságát, a SUV modellek iránti élénk keresletet és a teljesen elektromos, illetve az elektromosított hibridek, az „új energia járművek” (New Energy Vehicle, NEV) elterjedésének állami ösztönzését ki kívánja használni eladásainak a növelésére.
Kína szigorú kvótát vezet be a NEV modellek gyártására és értékesítésére 2019-től. A gyártóknak 2019-től eladásaiknak legalább tíz százalékát NEV modellekkel kell teljesíteniük és az arány évről évre fokozatosan emelkedik majd. Az autógyártók termékpalettájának az átlagfogyasztása pedig emellett 2020-tól nem haladhatja meg az öt litert száz kilométerenként.
A NEV modellek értékesítésének a kínai autópiacon 2020-ra el kell érnie a kétmilliót. A Volkswagen 2020-ra 400 ezer NEV modell értékesítésére készül, amit 2025-re 1,5 millióra emel majd. Jochem Heizmann, a Volkswagen China igazgatója elmondása szerint 7-8 éven belül a konszern mintegy negyven NEV modellt fog már helyben Kínában gyártani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.