A francia Alstom energetikai és járműgyártó konszern 6,4 százalékkal 1,76 milliárd euróra növelte árbevételét üzleti évének decemberrel zárult harmadik negyedévében, egyben megerősítette a 2020-ig teljesítendő forgalmi és nyereségtervét. Utóbbi 5 százalékos bevételbővülést ír elő organikus alapon, valamint az adózás és kamatfizetés előtti eredmény 7 százalékos növelését tartalmazza.
A nyereség alakulásáról a vállalat nem közölt adatokat, ezzel szemben beszámolt a megrendelésállomány 1,7 milliárd eurós negyedéves bővüléséről, ami a cégvezetés szerint különösen örvendetes a közeljövőben bekövetkező jelentős változások tekintetében.
Az Alstom nem részletezte, hogy a teljes, 32,8 milliárd eurósra duzzadt megrendelésállományából a közlekedési üzletág mennyit képvisel, azaz mekkora hozományt visznek be a Siemensszel tavaly ősszel eljegyzéssel indított és idén várhatóan házassággal végződő együttműködésbe. A két cég kiszervezi és egybeolvasztja a kötött pályás közlekedést szolgáló járműüzletágát, hogy versenyképes konkurenciát teremtsen az európai tömegközlekedési járműpiac meghódítását zászlajára tűző kínai állami tulajdonú CRRC-nek.
A német és a francia cég közlekedési üzletága 30 országban összesen 62,3 ezer főt foglalkoztat, termelési értéke együtt eléri az évi 15 milliárd eurót. Henri Poupart-Lafarge, az Alstom elnök-vezérigazgatója közleményében jelezte, hogy sínen van a fúzió a németekkel, az üzleti megállapodást hamarosan aláírják, amit a közgyűlés júliusban várhatóan jóvá is hagy, s így az ügylet az év végére lezárulhat. A gyorsjelentésre az Alstom árfolyama egy százalékot erősödött.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.