Igaz, nemcsak ez az érv szólt az eladás mellett, hanem az is, hogy az amerikai egység versenytársaihoz képest alulteljesített a közelmúltban, a fogyasztók ugyanis az egészségesebb termékeket kezdték keresni, emiatt a Nestlé által forgalmazott helyi márkák – a BabyRuth, a Butterfinger és a Crunch – népszerűsége csökkent.
A jó ideje egy helyben topogó Nestlé vezetését 2017 januárjában átvevő német-amerikai Ulf Mark Schneider szerkezetátalakítási-megújulási programját az egészséges életmód, a cukormentes táplálkozás köré építette fel, ebbe a sorba illeszkedik a mostani ügylet. Az amerikai csokoládépiac egyébként is szűkül, emiatt a Nestlé egységére pályázók közé sorolt Hershey például nemrég 15 százalékos leépítésről határozott, míg a minőségi termékeiről világhírű svájci Lindt & Spruengli AG nyolc éve nem zárt annyira gyenge évet Amerikában, mint tavaly.
A Toll House kávézóláncot és Nestlé süteményeket nem érinti az üzlet, ezek maradnak a svájciaknál. Az olasz Ferrero családi vállalkozás számára a legfontosabb cél az adásvétellel az volt, hogy olyan méretűre hizlalják amerikai érdekeltségüket, amellyel már diktálni tudnak a piacon. Ez sikerült is, hiszen az ügylet révén a többi között a Nutellát és a Raffaellót gyártó Ferrero nemcsak Amerika, de a világ harmadik legnagyobb édességgyártójává lépett elő az Euromonitor International felmérése szerint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.