A roadstereket koruktól függetlenül többnyire második vagy harmadik autónak választják, de a rajongók között többen is vannak, akik márciustól februárig járnak kedvencükkel. Az NA és NB generációkhoz külön felerősíthető kemény tetőt lehetett rendelni, az NC-ből azonban már készült nyitható kemény tetős változat is. Az új utakon járó ND-t új karosszériával dobta fel a Mazda, az RF, azaz Retractable Fastback kivitel a klasszikus C3-as Chevrolet Corvette-hez hasonló hátsó ablakkal és elektromos mozgatású targatetővel jár a vevők kedvében – így lesz négy évszakos jármű az MX-5-ösből. A kemény tetős MX-5-ös az Attraction felszereltséggel indít, a vele megegyező, 1,5-ös motorral felszerelt vászontetőshöz képest csak 775 ezer forint a felár.
A látványosabb forma 45 kilogrammos súlytöbblettel jár, és a tetőnyitás is 13 másodpercbe telik, ráadásul a fejünk tetejét borzoló légörvények belekapnak a fejtámlák mellett keletkező üregekbe, enyhén növelve a szélzajt. Kicsivel nehézkesebb hátra kilátni is, cserében érzésre merevebb a karosszéria, és az őszi-téli időben védettebb az utastér. Ennek a praktikus szempontnak ellentmond, hogy az RF sem alkalmasabb napi használatra az alap vászontetősnél, ebben is játékautósan szűk az utastér, és jelzésértékű a csomagtartó. Ezen segített volna egy valódi kupékarosszéria a BMW Z4-es mintájára, melynek felnyitható hátsó üvegajtaja alatt elférne akár két kézipoggyász is. A hangsúly persze továbbra is a 8 854 900 forinttól elérhető, 160 lóerős, 2,0 literes motor életvidám karakterén és a részlegesen önzáró hátsó differenciálművön van, amely garantálja a keresztben autózás kézben tartható örömét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.