BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bemutatták a Külügyminisztérium idei borválogatását

Harminc kiváló minőségű magyar bor került az idén a Külgazdasági és Külügyminisztérium borválogatásába – jelentette be Balogh Csaba, a KKM közigazgatási államtitkára a hétfőn tartott sajtótájékoztatón. Miután 2017 a furmint éve volt, ez a fajta hangsúlyos eleme lesz a mostani borválogatásnak.

A Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) idei borválogatásába 30 kiváló minőségű magyar bor került, ezek képviselik a magyar borkultúrát a külképviseleteken és a KKM diplomáciai rendezvényein. A borokat hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón mutatták be.

Balogh Csaba, a KKM közigazgatási államtitkára elmondta, a tárca már 17 éve figyel a magyar borok célzott megjelenítésére. A borvidékek egyedi adottságaiból és a pincészetek évszázados tudásából minden évben születnek ugyanis olyan borok, amelyek az országkép-formálás eszközeivé válhatnak a diplomáciai kapcsolatokban – tette hozzá.

A borokat szakmai zsűri választja ki minden évben, kizárólag magyar szőlő- és borfajták kerültek a válogatásba, például a kadarka, a kéknyelű, az Irsai Olivér, vagy a furmint. Miután 2017 a furmint éve volt, ez a fajta hangsúlyos eleme a mostani borválogatásnak.

Forrás: Furmint Photo

A szelekció során a KKM stratégiai partnere volt a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), szakmailag pedig a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) véleményére hagyatkoztak nagymértékben. Emellett lengyel, cseh és szlovák borszakértőket is bevontak a munkába a V4 magyar elnökség kapcsán.

Mészáros Gabriella, a borválogatás zsűriének elnöke arról beszélt, hogy a mostani válogatás azért volt izgalmasabb az előzőeknél, mert a V4-ek három másik társországnak szakértői is részt vettek a bírálatban.

A borválogatás azonban nem verseny, a fő szempont ugyanis az volt, hogy – a Kárpát-medence adottságait kihasználva – olyan borokat lehessen megmutatni, amelyeket máshol nincsenek

- szögezte le.

Hajdu Zoltán, a HNT szakmaközi részlegvezetője az MTI-nek azt hangsúlyozta, a KKM, az MTÜ, valamint a HNT háromoldalú együttműködése azt célozza, hogy a közösségi és az állami bormarketing minél egységesebb és hatékonyabb legyen.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.