A Fonyód – Balatonszentgyörgy szakaszon 2018 januárjától folytatódtak a gyalogos átjárók, zajárnyékoló falak, vasúti pályát víztelenítő árkok építésének befejező munkálatai. Siófok állomás részleges lezárásával 2018. február 1-jén megkezdődtek és előreláthatólag június végéig tartanak majd a peronok átépítési munkálatai.
A kivitelezés ideje alatt a vonatok menetrend szerint közlekednek
– írja közleményében a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Ütemterv szerint március 1-jétől kezdődnek meg Lepsény állomás új peronjának, állomás részleges átépítésének munkálatai. Az átépítés ideje alatt a vonatok menetrend szerint közlekednek. A Lepsény állomást érintő munkálatok előreláthatólag június közepéig lezárulnak.
Szántód-Kőröshegy – Balatonszentgyörgy között tervezetten április hónapban, éjszakai vágányzárak keretében megtörténik a megépült vasúti pálya technológia szerinti szabályozása. Az éjszakai vágányzárak a menetrend szerinti személyvonati közlekedést nem befolyásolják. A végleges tereprendezés, az organizációs utak önkormányzatokkal egyeztetett módon történő helyreállítása június végéig várható.
A Kaposvár-Fonyód vasútvonalon januártól utómunkálatok folynak a vonatforgalom zavartatása nélkül. Márciustól éjszakánként vágányzári munkálatok keretén belül technológia szerinti vágányszabályozási, kitérőszabályozási és zajvédőfal építési munkálatok lesznek előreláthatólag június közepéig.
A kivitelezés idén ősszel fejeződhet be teljesen, de a július-augusztusi idegenforgalmi főszezonban már az utasok zavartatása, menetrendi korlátozások, valamint zajjal és porral járó munkálatok nem várhatóak a közlemény szerint.
A fejlesztés eredményeként az utazók gyorsabban juthatnak majd el a Balatonhoz. A menetidő a főváros és Keszthely között további 10 perccel csökken, Kaposvárról Fonyódra pedig a mostani 75-80 perc helyett 55 perc lesz.
A NIF szerint az új magasperonoknak köszönhetően kényelmesebbé, az átépülő közúti és gyalogos átkelők megépülését követően biztonságosabbá válik a közlekedés.
A kivitelezést a Déli-part 2016 Konzorcium (R-Kord Építőipari Kft., V-Híd Zrt., Swietelsky Vasúttechnika Kft.) végzi. A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, uniós és hazai forrás bevonásával valósul meg – derül ki a NIF közleményéből.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.