A Dubaji nemzetközi repülőtér maradt a legforgalmasabb légikikötő 2017-ben a nemzetközi utasok számát tekintve, bár az utasforgalom legalább kilenc éve a leglassabb tempóban nőtt – írja a Reuters hírügynökség a repülőtér üzemeltetőjének hétfői közleményére hivatkozva. Az éves forgalom 5,5 százalékkal nőtt, 88,2 millió utasra, a 2016-os 83,6 milliós eredményről. Az üzemeltető idén 89 millió utasra számít, ami 2,4 százalékos bővülés éves szinten.
A repülőtéren megforduló külföldi utasok nemzetiségi megoszlását vizsgálva kijelenthető, hogy az indiaiak utaztak a legtöbben a Dubaji nemzetközi repülőtér érintésével: a számuk 5,4 százalékkal nőtt tavaly, 12,06 millióra. Az orosz utasok száma az előző év során 28 százalékkal nőtt, 1,3 millióra, a kínaiaké pedig 19,4 százalékkal, 2,2 millióra. A bővülést elősegíthette az is, hogy az Egyesült Arab Emírségek 2016-ban a kínai, 2017-ben pedig az orosz utasok számára könnyített a vízumkövetelményeken.
A nemzetközi utasforgalom tekintetében a Dubaji nemzetközi repülőtér 2014-ben előzte meg a Heathrow-t. A számos belföldi járatot is lebonyolító brit repülőtér utasforgalma 2017-ben 3,1 százalékkal nőtt, 78 millió utast regisztráltak a honlapjukon közzétett adatok szerint. A Heathrow üzemeltetője ugyanakkor az utasforgalom fellendülését reméli a 2016 októberében jóváhagyott bővítéstől: a londoni komplexumhoz harmadik kifutópályát építenek, amely a tervek szerint 2030-ra készülhet el a csaknem 20 milliárd dolláros beruházás keretében. A British Airways, amely a repülőtéren a felszállási és leszállási résidők több mint 50 százalékát birtokolja, több másik légitársasággal együtt a bővítési költségek minimalizálását követeli annak érdekében, hogy ne emelkedjenek drasztikusan a díjak. Ellenkező esetben az IAG brit–spanyol légi közlekedési vállalatcsoport is más repülőtéren szeretne terjeszkedni. A Heathrow azt ígérte, hogy a bővítési költségek nem érik majd el az eredeti tervekben szereplő végösszeget.
Az IAG egy másik ötlettel is előállt, amely szerint a brit repülőtér termináljainak működtetésével különböző cégeket kellene megbízni ahelyett, hogy ez egyetlen üzemeltető feladata lenne. „A legtöbb amerikai repülőtéren a terminálok légitársaságok tulajdonában vannak, vagy lízingelik őket, de látunk erre európai példákat is Frankfurtban és Münchenben. Nem értem, miért ne történhetne ez meg a Heathrow-n is” – fogalmazott az IAG élén álló Willie Walsh. A Heathrow elvetette az ötletet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.