BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A dubaji repülőtér maradt az élen

Az Egyesült Arab Emírségek központi légikikötője orosz és kínai utasainak számát is növelni tudta a vízumkövetelmények enyhítésének köszönhetően.

A Dubaji nemzetközi repülőtér maradt a legforgalmasabb légikikötő 2017-ben a nemzetközi utasok számát tekintve, bár az utasforgalom legalább kilenc éve a leglassabb tempóban nőtt – írja a Reuters hírügynökség a repülőtér üzemeltetőjének hétfői közleményére hivatkozva. Az éves forgalom 5,5 százalékkal nőtt, 88,2 millió utasra, a 2016-os 83,6 milliós eredményről. Az üzemeltető idén 89 millió utasra számít, ami 2,4 százalékos bővülés éves szinten.

Dubajban az éves forgalom 5,5 százalékkal, 88,2 millió utasra nőtt
Forrás: AFP/Giuseppe Cacace

A repülőtéren megforduló külföldi utasok nemzetiségi megoszlását vizsgálva kijelenthető, hogy az indiaiak utaztak a legtöbben a Dubaji nemzetközi repülőtér érintésével: a számuk 5,4 százalékkal nőtt tavaly, 12,06 millióra. Az orosz utasok száma az előző év során 28 százalékkal nőtt, 1,3 millióra, a kínaiaké pedig 19,4 százalékkal, 2,2 millióra. A bővülést elősegíthette az is, hogy az Egyesült Arab Emírségek 2016-ban a kínai, 2017-ben pedig az orosz utasok számára könnyített a vízumkövetelményeken.

A nemzetközi utasforgalom tekintetében a Dubaji nemzetközi repülőtér 2014-ben előzte meg a Heathrow-t. A számos belföldi járatot is lebonyolító brit repülőtér utasforgalma 2017-ben 3,1 százalékkal nőtt, 78 millió utast regisztráltak a honlapjukon közzétett adatok szerint. A Heathrow üzemeltetője ugyanakkor az utasforgalom fellendülését reméli a 2016 októberében jóváhagyott bővítéstől: a londoni komplexumhoz harmadik kifutópályát építenek, amely a tervek szerint 2030-ra készülhet el a csaknem 20 milliárd dolláros beruházás keretében. A British Airways, amely a repülőtéren a felszállási és leszállási résidők több mint 50 százalékát birtokolja, több másik légitársasággal együtt a bővítési költségek minimalizálását követeli annak érdekében, hogy ne emelkedjenek drasztikusan a díjak. Ellenkező esetben az IAG brit–spanyol légi közlekedési vállalatcsoport is más repülőtéren szeretne terjeszkedni. A Heathrow azt ígérte, hogy a bővítési költségek nem érik majd el az eredeti tervekben szereplő végösszeget.

Az IAG egy másik ötlettel is előállt, amely szerint a brit repülőtér termináljainak működtetésével különböző cégeket kellene megbízni ahelyett, hogy ez egyetlen üzemeltető feladata lenne. „A legtöbb amerikai repülőtéren a terminálok légitársaságok tulajdonában vannak, vagy lízingelik őket, de látunk erre európai példákat is Frankfurtban és Münchenben. Nem értem, miért ne történhetne ez meg a Heathrow-n is” – fogalmazott az IAG élén álló Willie Walsh. A Heathrow elvetette az ötletet.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.