A kutyák táplálására a vizsgált időszakban értékben közel 35 milliárd forintot költöttek a gazdik, ami az előző év azonos időszakához képest 7 százalékos emelkedés. 117 tonna kutyaeledel fogyott, nagyjából 60-40 százalékban nedves és száraz táp.
A kutyakekszek és jutalomfalatok még elenyésző mértékben jelennek meg mennyiségi eladást tekintve, ugyanakkor kétszámjegyű növekedést érnek el. Jellemzően a 400 négyzetméteresnél nagyobb alapterületű üzletekre koncentrálódik az eladások közel négyötöde. A gyártói márkák értékbeli részesedése több mint 40 százalék – olvasható a Nielsen közleményében.
Száraz tápok értékesítésekor dominálnak a nagyobb (3-10 kilogrammos kiszerelések), a teljes értékbeli forgalom felét teszik ki.
A macskaeledelek piaca szintén dinamikusan növekedik: 2017. február és 2018. január között értékben 11 százalékkal nőtt a forgalom az előző év azonos időszakával összevetve, ezzel az összeg alulról súrolja a 26 milliárd forintot, mennyiségben pedig meghaladja a 43 tonnát (ez 9 százalékos emelkedés). A nedves macskaeledel az értékbeli forgalom mintegy háromnegyedét viszi el, ez közel 100 millió darab alutasakot és konzervet jelent. A macskáknak is jellemzően a 400 négyzetméteresnél nagyobb alapterületű üzletekből szerezzük be a táplálékot.
Macskaeledelnél is koncentrált az eladás, ugyanakkor a kisebb, 200 négyzetméteres üzletek viszik el az értékbeli forgalom ötödét
– mondta Hajnal Dóra a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője.
A macskaeledelek esetében a gyártói márkák aránya értékben a teljes forgalom több mint felét teszi ki – közölte a Nielsen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.