Az elsősorban városon belüli áruelosztó funkcióra tervezett eActros tehergépjármű kétféle, 18 és 25 tonnás változatban készül 200 kilométeres hatótávval. A nagyobb hatótávú 40 tonnás változat piacéretté tételéhez még több technológiai akadályt is le kell küzdeni – közölte Martin Daum, a Daimler Trucks vezérigazgatója.
Az eActros modellből a Daimler évi ezer példányt tervez gyártani a dízelmotoros változatnál magasabb áron.
A Daimler haszongépjárművek németországi konkurense, a MAN, szintén 2021-re tervezi gyártáani elektromos teherautóját.
Az amerikai Tesla tavaly mutatta be az állítólag 800 kilométeres hatótávú 40 tonnás elektromos kamionjának a prototípusát, aminek 2019-ben tervezi megkezdeni sorozatgyártását.
Ha ez így lesz, azonnal veszünk kettőt és az egyiket darabjaira szedjük, hogy megnézzük, mit csinál a Tesla jobban, mint mi
- mondta Martin Daum. Megjegyezte: „nem az a termék számít, amit az ügyfeleknek holnapra ígérünk, hanem amit ma gyártunk”.
A Daimler Trucks tavaly 471 ezer tehergépjárművet gyártott, 55 ezerrel többet mint 2016-ban. Értékesítési árbevétele 33,2 százalékkal, 35,7 milliárd euróra emelkedett, a működési eredmény 1,95 milliárd euróról 2,38 milliárd euróra nőtt 6,7 százalékos bevételarányos jövedelmezőség mellett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.