Az amerikai Alphabet technológiai cég profitja a meglepően nagy bevétel ellenére elmaradt az elemzői várakozástól a tavalyi negyedik negyedévben, mert a nagy költségek csökkentették a drága mobilapplikációs reklámok iránti keresletet.
Az értékesítés 24 százalékkal, 32,3 milliárd dollárra nőtt, miközben az átlagos elemzői várakozás 31,9 milliárd volt a Thomson Reuters hírügynökség szerint.
A kiigazított negyedévi nyereség 6,8 milliárd dollár volt, 9,7 dollár részvényenként. Ez elmarad a 7 milliárdos előre becsülttől.
A hirdetés biztos bevételi forrás, annak ellenére, hogy a hirdetési üzlet a hagyományos személyi számítógépekről egyre inkább a mobilkészülékekre tevődik át, és a kisebb képernyőkön nem értékesíthető olyan nyereségesen a reklámhely.
Az Alphabet egész évi bevétele 110,9 milliárd dollár volt, ami 23 százalékos növekedés 2016-hoz képest. A nyereség 35 százalékkal, 12,6 milliárdra csökkent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.