A világ harmadik legnagyobb sörgyártója szerdán azt közölte, hogy tavaly az értékesített sörmennyiség valamennyi piacán nőtt, Oroszországot kivéve, ahol az eladott mennyiség 14 százalékkal csökkent, piaci részesedése pedig 34,6 százalékról 31,9 százalékra zsugorodott.
Oroszország a Carlsberg legfontosabb kelet-európai piaca, ahol a cég söreladásainak ötöde realizálódik.
A Carlsberg tavalyi adózott eredménye 1,26 milliárd dán koronára (209,85 dollár, 1 korona=41,67 forint) esett az egy évvel korábbi 4,49 milliárd koronáról. Az eredményt egy egyszeri, 4,8 milliárd korona tétel is gyengítette.
Az elemzői várakozások átlagában jóval nagyobb, 4,86 milliárd korona éves profit szerepelt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.