A munkaerőpiac különböző dimenziói már jó ideje a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) tevékenységének előterében szerepelnek – jelentette ki az idén 25 éves kamara elnöke, Dale A. Martin. Elmondta, hogy a képzéssel és az oktatással már régóta foglalkozik a kamara, míg az elmúlt időszakban a szakemberhiány került előtérbe.
A kamara tevékenységét Dale A. Martin négy pontban foglalta össze az oktatást és a szakemberutánpótlást illetően:
A szakemberhiányról a kamara elnöke elmondta, hogy tagságuk háromnegyede elégedetlen volt a szakemberek utánpótlásával – legalábbis ez derült ki a DUIHK tavalyi konjunktúrafelméréséből.
Hiszünk a digitalizációban, és úgy véljük, hogy digitális világban fogunk élni, ahol sokkal inkább a hálózatalapú munkavégzés fog elterjedni, tehát nem csak egyetlen helyen dolgozunk majd – mondta előadásában Uwe Tigges, a németországi Innogy SE elnök-vezérigazgatója. Szerinte sokkal rugalmasabbnak kell majd lenniük a cégvezetőknek és az alkalmazottaknak egyaránt. Nem a 28 órás munkahétben látja a jövőt, úgy véli, sokkal inkább diverzifikálni kell a különböző folyamatokat.
Manapság a legfontosabb hívószavak az élethosszig való tanulás, valamint a munkaidő kérdése – hangsúlyozta.
A digitalizációval kapcsolatban elmondta, hogy minden egyes vezetőnek tudnia kell, hogy miről is beszélünk valójában, ami nem azt jelenti, hogy azt a technológiát használnia is kell mindenkinek. Uwe Tigges elmondta, hogy egy ilyen nagyságrendű vállalatnál – az Innogy SE egy számos európai országban operáló energiavállalat, 40 milliárd eurót meghaladó éves árbevétellel és több mint 40 ezer alkalmazottal –, amely a múltban azt gondolta, hogy mindent meg tudnak oldani házon belül, ma már nem biztos, hogy adott szervezeten belül a legjobb szakemberek vannak mindenhol. „Ezért is kell inkább hálózatokban gondolkodni, diverzifikálni a folyamatokat” – tette hozzá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.