A BMW csoport tárgyalásokat folytat Kína legnagyobb városi terepjáró (SUV) gyártójával a Mini autók elektromos változatának a gyártásáról. A német autógyártó szándéknyilatkozatban jelezte együttműködési szándékát a Great Wall Motors céggel, amellyel mielőbb tető alá akarja hozni az ügyletet.
Nem véletlen a BMW sietsége. Kína ugyanis szigorú kvótát vezet be az „új energia járművek” (New Energy Vehicle, NEV) gyártására és értékesítésére 2019-től. A gyártóknak 2019-től eladásaiknak legalább tíz százalékát NEV modellekkel kell teljesíteniük és az arány évről évre fokozatosan emelkedik majd.
A NEV modellek értékesítésének a kínai autópiacon 2020-ra el kell érnie a kétmilliót.
A BMW pénteken azt közölte, hogy a Mini első elektromos változata Nagy-Britanniában, oxfordi gyárában készül majd 2019-től.
Kínában tavaly 468 ezer teljesen elektromos autót értékesítettek, ami igen jelentős, 82 százalékos növekedés 2016-hoz képest. Kína a BMW vezető piaca, ahol tavaly közel 560 ezer autót adott el. Ez több mint a második és a harmadik legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban és Németországban együttesen értékesített mennyiség.
A BMW tavaly 35 ezer Mini autók adott el Kínában, amivel a márka negyedik legnagyobb piaca volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.