Kedvező változásokra számíthatnak azok, akik állami támogatással kívánnak elektromos meghajtású autókat vásárolni. A részben ennek lebonyolításáért is felelős e-Mobi Elektromobilitás Nonprofit Kft. ugyanis a pályázati eljárás teljesen elektronikussá tételét, továbbá az elszámolási ügymenetben az előlegfizetés lehetőségének bevezetését tervezi, és minimalizálni kívánja a benyújtandó dokumentumok mennyiségét is – tudta meg a Világgazdaság.
A jelenlegi gyakorlatot legalább két ponton kritizálják a kereskedők: egyrészt hosszadalmas és sok az adminisztráció, de ami még ennél is lényegesebb, hogy a kereskedőknek kell – esetenként akár néhány hónapra – meghitelezniük a legfeljebb másfél milliós támogatást. „A gépjármű forgalomba helyezését követően van lehetőség az elszámolás benyújtására és az utalás kezdeményezésére” – jelezte az e-Mobi. Ezen a gyakorlaton változtatnának úgy, hogy a kereskedőknek ne álljon benne a pénzük.
Annak érdekében, hogy a pályázati eljárás minél gördülékenyebb legyen, az e-Mobi Nonprofit Kft. már most is lehetőséget biztosít a kereskedőknek az elszámolási dokumentációkkal kapcsolatos egyeztetésre.
A pályázati kiírás emellett pontosan tartalmazza a benyújtandó dokumentumok listáját, a kapcsolódó formai és tartalmi követelményeket, illetve a támogatási összeg folyósításának módját. Továbbá a pályázók és a kereskedők rendelkezésére áll egy-egy segédlet is, amely megkönnyíti a támogatás igénylésének folyamatát – emelte ki a társaság. Eddig több mint 600 elektromos autó vásárlásához nyújtottak be hozzájárulási kérelmet 2016 szeptembere óta, a pályázati lehetőség iránti érdeklődés továbbra is töretlen – tájékoztatott az e-Mobi. Viszont január elejéig csak 260 autóra fizették ki a támogatási összeget – ezt egy év eleji sajtótájékoztatón mondta Ugron Gáspár, az e-Mobi Elektromobilitás Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója.
Több mint háromezer elektromos autó van már regisztrálva Magyarországon, és szakértői becslések szerint év végére a számuk elérheti az ötezret, a következő években pedig átlagosan 65-68 százalékos bővülésre számít a kormányzat
– írja az Ipsos közleménye.
Főként vállalati flottákba vásárolnak e-autót, a pályázók 60 százaléka gazdasági társaság – közölte lapunkkal az e-Mobi, amely azonban arra számít, hogy a közeljövőben az elektromos autózás már a társadalom sokkal szélesebb köreiben is általános lehet.
Magyarországon 200 nyilvános elektromos töltőállomást tartanak számon, ami régiós összehasonlításban kedvező, de európai szinten ezzel a mennyiséggel még eléggé hátul áll Magyarország.
Az állam tavaly 300 nyilvános elektromos töltőállomás telepítését kezdte meg, például Budapesten, a megyei jogú városokban, az idegenforgalmi helyeken, egyes autópályák mentén, ezeket a közeljövőben átadják. Az önkormányzatok is kialakítanak 210 töltőállomást. Az a cél, hogy idővel minden 20 kilométeres szakaszon legyen egy ilyen töltőállomás, a várakozások szerint ugyanis 2030-ra a járműparkon belül az elektromos autók aránya meghaladhatja a 10 százalékot. A Magyarországon eddig eladott elektromos meghajtású autók száma csak önmagában tekinthető számottevőnek, a teljes piacon ez még alig látható, hisz az elmúlt évben 116 ezer új személygépkocsit értékesítettek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.