Egyértelműen a Frito Lay snacküzletág észak-amerikai forgalombővülésének köszönhető, hogy az elemzői várakozásokat felülmúló eredményt tudott letenni az asztalra a PepsiCo. Igaz, nem sokkal, hiszen az 1,30 dolláros egy részvényre eső nyereség (EPS) helyett 1,31 dollárról, a 19,4 milliárdos forgalom helyett 19,5 milliárd dollárról közöltek adatot a gyorsjelentésükben, amely ezúttal 0,7 százalékos erősödést váltott ki az árfolyamban.
A kurzus egyébként az idén – a hétfői zárásig – 6,7 százalékot gyengült. A PepsiCo az üdítőgyártók krónikus betegségében szenved, a cukorszegény választékra való átállás ugyanis áldozatokkal jár, a negyedévben például 2 százalékkal kevesebb frissítő italt tudtak eladni, mint egy évvel korábban.
A szénsavas üdítők forgalma 31 éves mélypontra süllyedt az Egyesült Államokban. A cég folytatja a termékpaletta megreformálását, a joghurtos kréker és az organikus alapanyagokból készített Doritos sorozat például nagy sikert hozott. Indra Nooyi vezérigazgató utalt rá, hogy a javuló eredményeket a viszonteladói hálózat átszervezése és a gyorsan változó fogyasztói szokások közepette érték el, emellett jó úton haladnak a legalább évi egymilliárd dollár megtakarítását eredményező programjuk végrehajtásában is – írja a Bloomberg.
A jövőképre azonban árnyékot vet a PepsiCónak a folyó üzleti évre előrevetített 5,70 dolláros EPS-prognózisa, amely 8 centtel marad el a Wall Street-i konszenzustól. A dolgozók viszont örülhetnek, fejenként ezer dollárt kapnak a Trump-féle adóreformból származó vállalati megtakarításból.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.